مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت‎الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد
کد خبر: 3680342
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
با حضور رؤسای جمهوری و مجلس و اقشار مختلف مردم؛

مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت‎الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد

گروه سیاسی: مراسم بزرگداشت اولین سالگرد ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز، با حضور رئیس جمهوری، رئیس مجلس، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم و سخنرانی حجت‎الاسلام مرتضی جوادی آملی، در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد.

مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت‎الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، مراسم بزرگداشت اولین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی؛ رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز، پنج شنبه 21 دی ماه، با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی؛ رئیس جمهوری، علی لاریجانی؛ رئیس مجلس، اسحاق جهانگیری، آیت الله امامی کاشانی، آیت الله ری شهری، حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، جمعی از اعضای کابینه و مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دادستان کل کشور، اقشار مختلف مردم و شخصیتهای لشکری و کشوری در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد.

 این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و در ادامه محسن هاشمی؛ فرزند آیت الله هاشمی و رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در سخنانی با تشکر از ابراز همدردی مردم، علما، فضلا، مراجع، اساتید و فرهیختگان در طول یکسال گذشته، گفت: آیت الله هاشمی با صبوری برای این که ایرانی آباد و آزاد داشته باشیم تلاش های فراوان کرد. ایشان همیشه فکر می کردند که ایران ظرفیت بالایی برای رفاه مردم دارد و باید تلاش کنیم با دوری از افراط و تفریط فضایی ایجاد کنیم که مشکلات برای مردم از میان برداشته شود و در دنیا سربلند باشیم تا هم مشکلات داخلی و هم جهان اسلام از جمله مسئله فلسطین حل شود.

وی تصریح کرد: امیدوارم همان طور که آیت الله هاشمی فکر می کردند جهل و فقر از ایران اسلامی برود و شاهد رفاه حال مردم باشیم و بتوانیم راه هاشمی را ادامه دهیم.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی؛ در این مراسم با یادآوری حضور میلیونی مردم قدرشناس ایران اسلامی در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی، تصریح کرد: ایشان به دنبال رسیدن ملت و ایران اسلامی به جایگاهی رفیع در جهان بود و به دلیل اینکه در فراز و فرودهای انقلاب از عهد خود با رهبری و مردم تخطی نکرد، ماندگار شد.

وی همچنین با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی تصریح کرد: در این پیام نکته قابل توجهی بود؛ آنجا که ایشان فرمودند در این سالها آیت‎الله هاشمی به رغم اختلاف نظرها و با وجد دسیسه های خناسان و دشمنان، در کنار انقلاب ماند.

مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت‎الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد

جوادی آملی همچنین مشی اعتدالی آیت الله هاشمی رفسنجانی را یادآور شد و با بیان اینکه همیشه افراط و تفریط باعث ایجاد مشکل شده، تأکید کرد: ایشان همیشه صدا و ناله مردم بود و بزرگی او به این دلیل بود که مردم را بزرگ می‎دید. 

یادآور می شود، کنگره بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز روز سه شنبه، 19 دی ماه، با حضور معاون اول رئیس جمهوری، اعضای دولت، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، بیت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، تعدادی از سفرای خارجی مقیم تهران، جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و اقشار مختلف مردم در سالن اجلاس سران برگزار شد.

captcha