گفت‌وگوی بین نسلی توسعه یابد/ اعطای 12 هزار میلیارد تومان وام ازدواج طی امسال
کد خبر: 3685836
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
سلطانی‌فر:

گفت‌وگوی بین نسلی توسعه یابد/ اعطای 12 هزار میلیارد تومان وام ازدواج طی امسال

گروه اجتماعی: وزیر ورزش و جوانان با تأكید بر اینكه دولت حامی جوانان است، گفت: گفت‌وگوی بین نسلی باید رشد و توسعه یابد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان امروز، 7 بهمن‌ماه در مراسم اختتامیه همایش مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد خطاب به جوانان حاضر در همایش گفت: دولت و معاونت جوانان حامی شما هستند و این گفت‌وگوی بین نسلی باید رشد و توسعه یابد.
وی با بیان اینكه دفاتر مشاوره ازدواج درحال توسعه یافتن است، سازمان‌های مردم نهاد را نزدیك‌ترین و مؤثرترین همكاران این وزارتخانه برشمرد.
سلطانی‌فر با اشاره به افزایش وام ازدواج از ۱۰ به ۱۵ میلیون تومان در سال ۹۷ گفت: وام تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از ٢٥٠٠ میلیارد تومان به ٩٧٠٠ میلیارد تومان در سال ٩٥ افزایش یافت و در پایان سال ٩٦ به سقف ١٢ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه لایحه تفکیک ورزش از جوانان، در دست بررسی است، گفت: با وجود بررسی این لایحه در مجلس، فعالیت‌های جوانان متوقف نشده است و ساماندهی سمن‌ها با قوت ادامه دارد.
وی در ادامه با اشاره به دیدارهای هفتگی معاونت جوانان با نمایندگان سمن‌های کشور گفت: هر هفته سه شنبه ها دو نشست با سازمان‌های مردم نهاد برگزار می‌کنیم و با ١٨ استان نشست مستقل در ٩ هفته داشته و ایده‌ها و نقطه نظرات سمن‌ها را شنیده‌ایم؛ این فرصت مغتنمی برای مطلع شدن بی واسطه از پیشنهاد و نظرات جوانان است.
سلطانی‌فر با اشاره به اینکه مرحله به مرحله به سمت و سوی ساماندهی جوانان می‌رویم، اضافه کرد: معاونت امور جوانان این وزارتخانه با انرژی و انگیزه زیادی کار جوانان را دنبال می‌کند و این نشست‌ها با سمن‌ها را به‌صورت مستمر ادامه خواهیم داد.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه آینده ایران روشن است، گفت: با وجود همه محدودیت‌ها، موانع و سختی‌ها، شاخص‌ها رو به گسترش و بهبود است و مشاوران امور توسعه در دنیا گزارشی دو سال قبل از ظرفیت‌های اقتصادی ایران ارائه و پیش بینی کردند هزار میلیارد دلار ظرفیت ارزش افزوده در تولید ناخالص ملی دارد و می‌تواند ٩ میلیون شغل برای جوانان ایجاد کند.
سلطانی فر اظهارکرد: اگرچه دولت برای تفکیک بخش جوانان از ورزش لایحه‌ای تقدیم مجلس کرد و ما هم در حال رایزنی‌های لازم هستیم، اما با این وجود هیچوقت متوقف نشدیم و با همان شدت و قوت بحث ساماندهی سمنها را در کشور و همچنین گسترش خانه‌های جوان را در استان ها و شهرها ادامه می‌دهیم.

captcha