اختتامیه دوره‌های آموزشی قرآن ویژه مربیان مهدالقرآن کشور افغانستان برگزار شد
کد خبر: 3695494
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

اختتامیه دوره‌های آموزشی قرآن ویژه مربیان مهدالقرآن کشور افغانستان برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ دوره‌های آموزشی قرآن کریم ویژه بانوان مربی مهدالقرآن کشور افغانستان طی هشت روز در حرم رضوی برگزار شد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، دوره‌های آموزشی قرآن کریم ویژه بانوان مربی مهدالقرآن کشور افغانستان،‌ طی هشت روز در حرم رضوی برگزار شد.

بنابر این گزارش،‌ هدف از برگزاری این دوره‌ها، پرورش و تربیت مربیان مهدالقرآن کریم کشور افغانستان برای تدریس در دوره‌های آموزش قرائت قرآن، اصول و قواعد روخوانی و روان‌خوانی است.
جواد احمدیان، مسئول موسسه جامعة القرآن کریم اهل بیت(ع) کشور افغانستان در این باره گفت: این جلسات به منظور تبادل تجربیات و ارتقای ظرفیت‌های علمی و آموزشی کادر قرآنی برگزار شد و مربیان از شیوه‌ها و اصول نوین آموزش قرآن ویژه خردسالان و نوجوان بهره‌مند شدند و امید است بتوانند در کشور خود این روش‌ها را بسط و گسترش دهند.
وی افزود: در این جلسات شیوه‌های نوین آموزشی در زمینه روخوانی، روانخوانی، حفظ اشاره‌ای و موضوعی قرآن مجید توسط اساتیدی از جامعة القرآن و اهل البیت(ع) جمهوری اسلامی ایران آموزش داده شد.
احمدیان تصریح کرد: در این ویژه برنامه که از 1 الی 8 اسفندماه سال جاری ادامه یافت، از ظرفیت‌های اساتید برجسته‌ای همچون حجت‌الاسلام محمدمهدی طباطبایی استفاده شد و دوره موفقیت‌آمیزی بود و آموزش‌های لازم به مربیان در این مدت ارائه شد.
گفتنی است، این دوره‌های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و موسسه جامعة القرآن الکریم و اهل البیت(ع) ویژه 25 نفر از مربیان مهدهای قرآنی کشور افغانستان در حرم مطهر رضوی برگزار شد و در پایان نیز برنامه‌های ویژه‌ای همچون تور حرم گردی، زیارت گروهی و اهدای بسته‌های فرهنگی توسط مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی صورت گرفت.

انتهای پیام

captcha