برگزاری دومین نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان و نوآور در قزوین
کد خبر: 3705799
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین خبر داد:

برگزاری دومین نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان و نوآور در قزوین

گروه فرهنگی- مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین اعلام کرد: دومین نمایشگاه تخصصی تولیدات و محصولات دانش‌بنیان و نوآور در قزوین دایر می‌شود.

به گزارش ایکنا از قزوین، نشست خبری با اصحاب رسانه به‌منظور تشریح برنامه‌های نمایشگاه تخصصی تولیدات و محصولات دانش‌بنیان و نوآور در استان در مؤسسه شهید آوینی امروز 26 فروردین ماه برگزار شد.
هادی طاهرخانی مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین، در این نشست با اشاره بر لزوم حمایت جدی‌تر از نخبگان جوان کشور اظهار کرد: تا محصولی به بازار رقابت نرسد نمی‌توان گفت قدم مؤثری در مسیر تولید محصول برداشته شده است.
وی افزود: در حال حاضر به دلیل عدم حمایت لازم و تجاری‌سازی نشدن ابتکارات شاهد سرخوردگی در بین نخبگان و مبتکران کشور هستیم که اکثر آن‌ها جوان هستند، چرا که صنایع ما توانمندی‌ها و پتانسیل بالای آن‌ها را قبول نداشته و حاضر نیستند با اعتماد به آن‌ها مشکلات خود را حل کنند.
طاهرخانی بیان کرد: نمایشگاه یک صنعت در جهان به شمار می‌رود که می‌تواند به عنوان یک بنگاه اقتصادی بستر لازم را برای پیشبرد اهداف داشته و به عنوان ویترینی برای نشان دادن توانمندی‌های مختلف استان باشد.
این مسئول تصریح کرد: همه مردم و مسئولان باید برای حمایت از جوانان نخبه که بی‌نشان و گمنام اما عاشقانه در حال فعالیت در مقابل مافیای کالاهای خارجی قدرت و سرمایه هستند، وارد میدان شوند.
وی با اشاره به تعیین شعار سال جاری به نام «حمایت از کالای ملی» تأکید کرد: برای پیشبرد اهداف تعیین‌شده برای این سال باید به جای کنار نشستن و غر زدن به توانمندی جوانان ایمان آورده و آن‌ها را باور کنیم.
مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی تولیدات و محصولات دانش‌بنیان و نوآور در قزوین خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه 40 غرفه در وسعت ۴۰۰۰ مترمربع از مراکز مختلفی از جمله پارک علم و فناوری، مرکز رشد واحدهای دانشگاه آزاد دانشگاه و مرکز رشد دانشگاه امام خمینی(ره)، دانشگاه علوم پزشکی، مراکز رشد واحدهای دانشگاه تاکستان، انجمن مخترعان و دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا، شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان صنعت و معدن و مرکز رشد، پارک علم و فناوری، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و واحدهای صنعتی دانش‌بنیان غرفه خواهند داشت.
طاهرخانی در پایان با اعلام اینکه جلسات و کارگاه‌های مختلف هم‌اندیشی در حاشیه این نمایشگاه برگزار خواهد شد، عنوان کرد: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ساعت 16 روز بیست‌وهشتم فروردین‌ماه با حضور مسئولان برگزار خواهد شد و ساعت بازدید نیز از 16 تا 21 روزهای ۲۸تا ۳۱ فروردین‌ماه خواهد بود.

انتهای پیام

captcha