اعلام فراخوان جشنواره فرهنگی ـ هنری نماز با عنوان «گلدسته‌های سرو»
کد خبر: 3713575
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
مسیب‌زاده خبر داد:

اعلام فراخوان جشنواره فرهنگی ـ هنری نماز با عنوان «گلدسته‌های سرو»

گروه جامعه ــ فراخوان اولین جشنواره فرهنگی ـ هنری نماز تحت عنوان «گلدسته‌های سرو» به صورت مجازی از سوی اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اعلام شد.

اعلام فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی ـ هنری نماز با عنوان «گلدسته‌های سرو»

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ گفت: در راستای نشر احکام ارزشمند نماز در بین بخش‌های مختلف ادارات آموزش و پرورش، اولین جشنواره فرهنگی ـ هنری نماز تحت عنوان «گلدسته‌های سرو» در قالب فضای مجازی در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تسری این جشنواره در حوزه فرهنگی ـ هنری نیز دارای اهمیت است، عنوان کرد: این اداره‌کل بخش‌های مختلفی را در حوزه آموزش و پرورش دنبال می‌کند که یکی از آن موارد، فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی(ره) هرآنچه که در قالب هنر، می‌گنجد ماندنیست و هنر بهترین وسیله ابراز خوبی‌ها و ارزش‌ها است. هر فعالیتی که در قالب هنر انجام شود، ماندنی است.

مسیب‌‌زاده با بیان اینکه جشنواره گلدسته‌های سرو در میان تمامی دانش‌آموزان و فرهنگیان نخستین بار در قالب فراخوان با رویکرد حجم کار برای مربیان پرورشی که به عنوان سنگرداران اصلی تعلیم و تربیت در مدارس هستند، انجام می‌شود، اظهار کرد: به دلیل اینکه، حجم کار افزایش پیدا نکند، این امر به صورت فراخوانی توسط همکاران در اداره‌کل آموزش و پرورش استان گلستان که به عنوان دبیرخانه این جشنواره هستند، انجام می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ارسال بخشنامه‌های این جشنواره به استان‌های سراسر کشور، تصریح کرد: از هم‌اکنون دانش‌آموزان و فرهنگیان می‌توانند در رشته‌های این جشنواره شامل فیلم کوتاه 100 ثانیه‌ای اعم از موبایلی و دوربین، تک سروده‌های دعوت به نماز، وب نوشته، طراحی نرم افزار، عکاسی، خوشنوسیسی و نستعلیق، نقاشی، پوستر، تایپوگرافی و نگارگری ایرانی و نمایشگاه‌های کوتاه بین الصلاتین با محتوای حکایت‌های مذهبی و قرآنی، قصه‌گویی بین نماز با محتوای مذهبی شرکت‌ کنند.

اعلام فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی ـ هنری نماز با عنوان «گلدسته‌های سرو»
وی هدف از برپایی این جشنواره را تبیین اندیشه‌های ناب قرآن، عترت و نماز و ارزش‌های مذهبی در قالب هنر دانست و با بیان اینکه همه دانش‌آموزان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، گفت: ارزیابی آثار به صورت کشوری انجام می‌شود و ملاک ارزشیابی در تمامی رشته‌ها براساس فرم‌های داوری فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری وزارت آموزش و پرورش است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر رعایت دوره‌های تحصیلی در این فراخوان، تصریح کرد: جشنواره طبق عناوین و رشته‌ها به استان‌ها ابلاغ شده است. محور تمام آثار ارسالی در این جشنواره نماز است.

وی در خصوص بازه زمانی این جشنواره، تأکید کرد: این جشنواره از 15 اردیبهشت‌ماه به استان‌ها اعلام شده است و تا 30 مهرماه سال جاری، نیز ادامه دارد و امید است مرحله کشوری آن نیز در آذرماه، هفته گرامیداشت قرآن، عترت و نماز برگزار شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در خصوص اینکه آثار این جشنواره چگونه سنجیده می‌شود، اظهار کرد: به صورت فراخوان و دوره‌ای این جشنواره برگزار می‌شود که هر کدام از رشته‌ها ضوابط خاص خودش را دارد که در قالب بخشنامه ارسال شده است.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان و فرهنگیان علاقه‌مند می‌توانند آثار خود را از طریق پست الکترونیکی به نشانی info@goldastesare.ir ارسال کنند.

مسیب‌زاده در پایان از همکاری اداره‌کل فرهنگی، هنری، اردوگاه‌ها و فضاهای پرورشی که میزبان اصلی این فعالیت هستند و همچنین از اداره‌کل آموزش و پرورش استان گلستان که دبیرخانه این جشنواره را عهده‌دار است و حمایت‌های معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام

captcha