رقابت 70 متسابق در رقابت‌های قرآنی زندان‌های خراسان رضوی به میزبانی سبزوار
کد خبر: 3714372
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸

رقابت 70 متسابق در رقابت‌های قرآنی زندان‌های خراسان رضوی به میزبانی سبزوار

گروه شهرستان‌ها- بیست‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن مددجویان زندان‌های خراسان رضوی با حضور هفتاد متسابق ممتاز قرآن زندان‌های استان در سبزوار برگزار شد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، در یک روز بهاری در حالی قدم به محل برگزاری مسابقات قرآن زندان‌های خراسان رضوی در حسینیه باقرالعلوم سبزوار می‌گذارم که چند مامور نظامی در این محل حضور دارند و فضای محل برگزاری مسابقات با دیگر مسابقات قرآن متفاوت است.
بیست‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن مددجویان زندان‌های خراسان رضوی امروز، 24 اردیبهشت‌ماه از ساعت هشت و نیم صبح شروع شد. در این مراسم جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از جمله دادستان و رئیس دادگستری سبزوار، فرماندار شهرستان، رئیس زندان، مسئول فرهنگی زندان‌های خراسان رضوی و برخی دیگر از مسئولان و متسابقان حضور داشتند.

حل شدن مشکلات جامعه با حاکم شدن اخلاق قرآنی در جامعه
در این مسابقه قرآنی که هفتاد نفر از رتبه‌های ممتاز سیزده شهرستان خراسان رضوی حضور داشتند در رشته‌های قرائت، اذان، دعاخوانی، مفاهیم قرآن و در رشته حفظ قرآن به رقابت پرداختند.
حجت‌الاسلام محسن لزگی، رئیس اداره فرهنگی زندان‌های خراسان رضوی، در این مراسم با تاکید بر اینکه مادیات برای رسیدن به کمالات نقش دارد ولی کافی نیست، گفت: مهمترین عامل در بهزیستی انسان خود فرد است.

حل شدن مشکلات جامعه با حاکم شدن اخلاق قرآنی در جامعه

وقتی اخلاقیات قرآنی حاکم شود مشکلات جامعه حل خواهد شد
وی اضافه کرد: اگر معنویت در زندگی جایگاه خودش را پیدا کند روح و روان انسان در آرامش خواهد بود و وقتی اخلاقیت قرآنی در جامعه حاکم شود بسیاری از ناهنجاری‌های موجود در جامعه که ذهن بسیاری از مسئولان را درگیر خودش کرده است از بین خواهد رفت.
حجت‌الاسلام لزگی با تاکید بر اینکه یک اصل در فرهنگ دینی ما وجود دارد و آن اینکه در زندگی نباید قربانی تغییر شویم، افزود: انسان‌ها باید آگاهانه به دنبال تغییر باشند و از گذسته درس عبرت بگیرند.
وی با ابراز اینکه دو کلمه «نمی‌شود و نمی‌توانیم» باید از زندگی حذف شود، عنوان کرد: انسان برای بهزیستی، لازم است به ندای درونی و فطرت خداجویی خود مراجعه کند، چرا که انسان ذاتا حقیقت‌ جو و به دنبال معرفت است.

حل شدن مشکلات جامعه با حاکم شدن اخلاق قرآنی در جامعه

همچنین در این مراسم محمد بسکابادی، رئیس زندان سبزوار اظهار کرد: اگر معارف قرآنی به قلب انسان‌ها نفوذ کند و در اجتماع آن را پیاده کنیم سه ضلع فرهنگ قرآنی در جامعه تحقق پیدا خواهد کرد.
وی تصریح کرد: در کنار حقایق قرآنی که نیاز به تفسیر و بیان داشتند عترت ائمه اطهار(ع) آمد تا قرآن را برای مردم تبیین و تفسیر کند.
وی با اشاره به اینکه بعد از پیامبر اعظم(ص) مردم با فاصله گرفتن از قرآن و ائمه اطهار(ع) دچار مشکلات فراوانی شد، گفت: در زندان سبزوار برای تربیت زندانیان و انس با قرآن دارالقران این زندان تاسیس شد که شصت  نفر در برنامه‌های آن شرکت دارند.

 انتهای پیام

captcha