91 اثر ناملموس استان ثبت ملی شده است
کد خبر: 3718499
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰

91 اثر ناملموس استان ثبت ملی شده است

گروه فرهنگی- مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان از ثبت 91 اثر ناملموس استان در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور تا ابتدای سال 1397 خبر داد.

91 اثر ناملموس استان ثبت ملی شده است

به گزارش خبرنگار ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون الهیاری مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به تلاش‌های این اداره کل در راستای ثبت ملی آثار ناملموس استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به برخی بی‌توجهی‌ها به خرده فرهنگ‌ها و آداب و رسوم‌ها و حتی زبان‌ها و گویش‌های محلی در پهنه استان، تلاش کرده‌ایم تا پا به پای ثبت ملی آثار تاریخی ملموس، به شناسایی، مستندسازی و ثبت ملی میراث ناملموس استان در راستای حفاظت از فرهنگ‌های بومی مناطق مختلف بپردازیم.
وی افزود: در استان اصفهان تا ابتدای سال 1397 موفق شده‌ایم تا با تهیه پرونده آثار ناملموس، تعداد 91 اثر ارزشمند ناملموس استان را در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور به ثبت برسانیم، با این وصف استان اصفهان از استان‌های پیشتاز کشور در این زمینه به شمار می‌رود.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان خاطر نشان کرد: با توجه به رقابتی بودن صنعت گردشگری و تلاش در راستای جلب هر چه بیشتر گردشگر در بازار رقابتی امروز، تلاش داریم تا با توجه به ثبت ملی بیش از 91 اثر ناملموس در استان، از یکسو تعداد آثار ثبتی در این حوزه را افزایش داده و از سوی دیگر همکاران در بخش‌های گردشگری اداره کل در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد تنوع در شاخصه‌های گردشگری استان در زمینه گردشگری رویدادها هستند.
الهیاری بیان کرد: توسعه گردشگری رویدادها از یکسو به ادامه حیات خرده فرهنگ‌های بومی انجامیده و از سوی دیگر با توسعه محصولات گردشگری می‌توانیم به درآمد بیشتری در حوزه گردشگری به ویژه در جوامع محلی دست یابیم.
انتهای پیام

captcha