انتقاد رسانه‌ها گاه منجر به بايكوت خبری آن‌ها می‌شود
کد خبر: 3718534
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶
نايب رئيس خانه مطبوعات قزوين:

انتقاد رسانه‌ها گاه منجر به بايكوت خبری آن‌ها می‌شود

گروه فرهنگی- نايب رئيس خانه مطبوعات قزوين گفت: كار رسانه‌ای محدوديت‌های بسياری دارد به‌عنوان مثال وقتی رسانه‌ای یک دستگاه را نقد می‌کند خیلی زود و به‌سادگی توسط آن نهاد بایکوت خبری می‌شود.

ضرورت آموزش‌های تخصصی برای خبرنگاران در قزوين

جابر خرم‌نیا در گفت‌وگو با ايكنا از قزوین، اظهار کرد: علاوه بر مسائلی که در ارتباط بین روابط عمومی‌ها و رسانه وجود دارد باید به مسائلی که خارج از این دو حوزه در روابط این‌ها تأثیر می‌گذارد توجه کنیم.
وی افزود: مسئله اساسی در ارتباط بین روابط عمومی و رسانه این است که متأسفانه هیچ قانون و متن نوشته‌ای که حقوق این دو را در ارتباط با یکدیگر تأمین کند نداریم؛ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات هم گاه با عدم شفافیت، روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها را محدودتر می‌کند.
نايب رئيس خانه مطبوعات قزوين با اشاره به مشکلات روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها گفت: بعضی از روابط عمومی‌ها گلایه‌های زیادی دارند که رسانه‌ها گاه با دید سیاسی و یا اقتصادی با آن‌ها برخورد می‌کنند.
خرم‌نیا تصریح کرد: نقطه مقابل آن‌هم وجود دارد وقتی رسانه‌ای یک دستگاهی را نقد می‌کند خیلی زود و به‌سادگی توسط آن نهاد بایکوت خبری می‌شود.
وی تأکید کرد: اگر اقتصاد رسانه‌های استان به هم بریزد اتفاقات ناخوشایندی رخ خواهد داد؛ حال چه زمانی اقتصاد به هم می‌ریزد زمانی که ما خارج از ظرفیت فرهنگی و اقتصادی استان قزوین به رسانه‌ها مجوز بدهیم؛ رسانه‌هایی که عموماً منتشر نمی‌شوند؛ روی پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها نمی‌روند و فقط برای آن‌هایی که آگهی داده‌اند چاپ می‌شوند رسانه‌هایی که عملاً کار فرهنگی نمی‌کند.
نايب رئيس خانه مطبوعات قزوين افزود: برای ایجاد تعادل در رسانه‌ها نیاز است در یک اقدام شجاعانه تمامی رسانه‌هایی که تنها آگهی‌نامه هستند تعطیل شود.
وی در ادامه ضمن بیان اهمیت مقوله آموزش در روابط عمومی‌ها و خبرنگاران گفت: نیاز آموزش نیاز ضروری روابط عمومی‌ها و رسانه‌هاست، نیروهای روابط عمومی باید رسانه و فضای مجازی را بشناسند، خبرنگاران هم باید آموزش ببینند، متأسفانه در استان قزوین در حوزه نویسندگی رسانه‌ای و خبرنگاری پژوهشی ضعف داریم.
نايب رئيس خانه مطبوعات قزوين گفت: باید در خبرنگاران دغدغه ایجاد شود تا به سمت حرفه‌ای شدن پیش بروند؛‌ اگر امروز خبرنگاران حرفه‌ای داشتیم شاید دیگر این مشکلات به وجود نمی‌آمد؛‌ خبرنگاران می‌توانستند تولیدات حرفه‌ای داشته باشند ولی حالا که تولیداتشان به‌جایی نمی‌رسد به سراغ بازاریابی رسانه‌ای می‌روند و اینجا آغاز مشکلات است.
خرم نيا در پایان تأکید کرد: اگر بخواهیم به هدف واحد خودمان یعنی اثرگذاری روی مخاطب برسیم نیازمند تعامل مؤثر و دوسویه میان روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها هستیم.

انتهای پيام

captcha