ثبت ۴ وقف قرآنی در شهرستان بانه
کد خبر: 3725649
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹

ثبت ۴ وقف قرآنی در شهرستان بانه

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: واقفان خیراندیش شهرستان بانه در اقدامی خدا پسندانه ۴ وقف قرآنی در این شهرستان به ثبت رسانده‌اند که تاکنون بی‌سابقه بوده است.

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، از ثبت چهار وقف قرآنی در شهرستان بانه خبر داد و اظهار کرد: واقفان خیراندیش رحمان پیروزی، محمد خورشیدی، محمد علیزاده هر کدام ۴ اصله درخت گردو به ارزش ۴۰ میلیون تومان و اهالی روستای مجسه ۱ اصله .درخت به ارزش ۲ میلیون تومان با نیت هزینه های روزانه مسجد روستای مجسه و فعالیت‌های قرآنی وقف کردند.
وی افزود: با توجه به کمبود امکانات قرآنی در روستای مجسه و نبود هیچگونه منابع مالی برای برگزاری برنامه های قرآنی ثبت این موقوفات جدید می تواند تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ قرآن داشته باشد.
حجت‌الاسلام نوروزی بیان کرد: یکی از نکات قابل توجه این موقوفات ثبت وقف مشارکتی است که نشان‌دهنده وحدت و همت کلیه اهالی روستا بوده و هر کسی با هر توانایی مالی توانسته خود را به عنوان واقف معرفی کند.
وی عنوان کرد: وقف سنت حسنه ای است که نیازمند دلی بزرگ و قلبی آکنده از محبت نسبت به جامعه شخص می باشد تا جایی که رهبر معظم انقلاب می فرماید: فرهنگ و تاریخ ما وامدار واقفان خیر اندیشی است که جهان را بدور از فقر و جهل و محرومیت می خواستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در پایان یادآور شد: با تبلیغات و اطلاع رسانی انجام گرفته تلاش داریم نیات موقوفات جدید استان را به سمت برنامه های قرآنی،نیات اجتماعی،درمانی،علمی و .. سوق دهیم و امید است کلیه رسانه ها،روحانیون،مسئولین و مردم شریف استان ما را در انجام این امر مهم یاری نمایند.
لازم به ذکر است، روستای مجسه یکی از روستاهای هدف گردشگری استان بوده و در ۵ کیلومتری شهرستان بانه به سمت سقز واقع شده است.
انتهای پیام

captcha