مباحث فرهنگي در اولويت برنامه‌هاي مديريت شهري اصفهان است
کد خبر: 3726542
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴

مباحث فرهنگي در اولويت برنامه‌هاي مديريت شهري اصفهان است

گروه فرهنگی- شهردار اصفهان با تأکید بر نقش هنرمندان در ایجاد آرامش و انگیزه در شهرها گفت: شهرداري و شوراي شهر در حمايت از هنر و فرهنگ با وجود شرايط سخت مالي، دريغ نمي‌کنند، زيرا مباحث فرهنگي در اولويت برنامه‌هاي مديريت شهري است.

مباحث فرهنگي در اولويت برنامه‌هاي مديريت شهري اصفهان است

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از شهرداری اصفهان، قدرت‌الله نوروزی در دیدار سروش صحت، کارگردان، بازیگر و نويسنده اصفهاني، اظهار کرد: امروز شهرها با مشکلاتي همچون بي‌آبي مواجه هستند که هنرمندان به خوبي مي‌توانند با استفاده از ابزار هنر به كمك مديريت شهري بيايند، هنرمندان مي‌توانند جامعه را جهت دهند و به ايجاد آرامش و انگيزه در شهرها كمك كنند.
وی افزود: هنر به مردم آرامش می‌دهد. انتخاب یک رنگ، يک جمله، يک عكس يا ساخت يك فيلم مي‌تواند هنرمندانه به جامعه آرامش دهد.
شهردار اصفهان با اشاره به راه‌اندازی شعبه اصلی شهر کتاب در اصفهان، گفت: ایجاد شهر کتاب در اصفهان ارتقاء فرهنگي شهر را به دنبال خواهد داشت، البته نبايد تنها به اين موضوع اکتفا كرد، بلكه اين نوع برنامه‌هاي فرهنگي بايد در شهر تكثير يابد.
نوروزی با بیان اینکه احداث پرديس فرهنگي در شهر نياز است، ادامه داد: شهرداري و شوراي شهر در حمايت از هنر و فرهنگ با وجود شرايط سخت مالي، دريغ نمي‌کنند، زيرا مباحث فرهنگي در اولويت برنامه‌هاي مديريت شهري است.
وی اضافه کرد: یکی از رؤياهايي که هميشه به آن فكر مي‌كردم، پياده‌راه‌سازي چهارباغ بود كه خوشبختانه اين طرح در خيابان تاريخي و هويتي اصفهان در حال اجرا است. روزي را مي‌بينم كه چهارباغ تا سي‌و سه‌پل مملو از افرادي است كه از فضاي شهري لذت مي‌برند.
مهدی مقدری، عضو شوراي شهر اصفهان نیز در این دیدار گفت: حوزه نشر يکي از زيرساخت‌هاي مهم شهر خلاق است، از اين رو در اين دوره، مديريت شهري پس از سال‌ها به حوزه صنايع خلاق پرداخته است.
وی افزود: حضور و سرمایه‌گذاری سروش صحت به عنوان يک اصفهاني در شهر خود، پيامي براي ديگر سرمايه‌گذاران اصفهاني است که در شهر خودشان سرمايه‌گذاري کنند.
این عضو شورای شهر اصفهان ادامه داد: شهردار و شورای شهر براي حمايت از حوزه فرهنگ از هيچ تلاشي دريغ نکرده‌اند.
مقدری تصریح کرد: سروش سرمایه نمادين اصفهان است و بايد از اين سرمايه‌ها نهايت استفاده را ببريم.
سروش صحت در ادامه این دیدار دوستانه با شهردار اصفهان گفت: همراهی مديريت شهري در اين دوره براي ما هنرمندان بسيار ارزشمند است.
وی اظهار امیدواری کرد که شهر کتاب به يک هسته براي اقدامات فرهنگي اصفهان تبديل شود تا بتوانيم نمايش، هنر، ادبيات، موسيقي و هنرهاي تجسمي را در شهر اصفهان ارتقاء دهيم.
بر اساس این گزارش، شهردار اصفهان در این دیدار نشان شهروند افتخارآفرين را به سروش صحت اهدا کرد. پیش از این، شهردار اصفهان نشان شهروند افتخارآفرین را به سهراب مرادي قهرمان وزنه‌برداري اهدا کرده بود.
انتهای پیام

captcha