«مقامات اولیاء» با ویرایش جدید چاپ شد
کد خبر: 3727665
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۷

«مقامات اولیاء» با ویرایش جدید چاپ شد

گروه ادب ــ کتاب «مقامات اولیاء» به قلم سیدمجتبی حسینی و از سوی نشر کتاب نیستان با ویرایش جدید منتشر شد.

جمعه/ «مقامات اولیاء» با ویرایش جدید چاپ شد

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ شرحی بر زیارت جامعه کبیره در قالب جلد اول کتاب «مقامات اولیاء» به قلم سیدمجتبی حسینی از سوی نشر کتاب نیستان با ویرایش جدید به چاپ رسید.

عناوین فصل‌های این اثر عبارتند از: سلام بر بیت نبوت،‌ سلام بر روشنگران، سلام بر کانون‌های توحید، سلام بر توحیدیان،‌ سلام بر پیشوایان حمایتگر، شهود توحید، شهود رسالت و شهود هدایت پیشوایان.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «این اثر حاصل‌ ده‌ها جلسه سخنرانی در شیراز و تهران درباره زیارت جامعه کبیره است. این زیارت از معتبرترین و بهترین زیارات در سلوک ولایی و معرفت ائمه (ع) است که از سوی امام هادی (ع) تعلیم داده شده است. این زیارت هم از نظر مخاطب و هم از نظر اوصاف مخاطبان جامعیت دارد.»

درباره زیارت توضیحاتی داده شده است که در آن آمده؛ زیارت با حضور همراه با تمایل زیارت‌کننده نزد زیارت‌شونده است. همچنین اگر مومنین به دیدار یکدیگر بروند،‌ در واقع یکدیگر را زیارت کرده‌اند. در اخلاق اسلامی به زیارت توجه بسیاری شده، اما متاسفانه این امر به مرور کم‌رنگ و کم‌رنگ‌تر شده است و روایاتی که نشان‌دهنده اهمیت زیارت مومنین است،‌ امروز مردم به دیدار یکدیگر و زیارت مومنین چندان بهایی نمی‌دهند. هر چند زیارت مومنین مغفول مانده و حتی عاملان به آن هم از اهمیتش بی‌خبر هستند،‌ امام روایات نشان می‌دهد که زیارت،‌ موضوعی پیش پا افتاده نیست.

«مقامات اولیاء» در 1500 نسخه، به بهای 240 هزار ريال با جلد نرم و 290 هزار ريال با جلد سخت و در 334 صفحه منتشر شده است.

انتهای پیام

captcha