انس با کتاب و کتاب‌خوانی از کودکی آغاز شود
کد خبر: 3728069
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲

انس با کتاب و کتاب‌خوانی از کودکی آغاز شود

گروه معارف- فیلسوف و متفکر ایرانی اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی را یادآور شد و گفت: انس با کتاب و کتاب‌خوانی باید از ایام کودکی و نوجوانی آغاز شود.

انس با کتاب از ایام کودکی و نوجوانی آغاز شود

به گزارش ایکنا از یزد، رضا داوری اردکانی، فیلسوف و متفکر ایرانی شب گذشته در آیین اختتامیه دومین دوره کتاب سال یزد جایزه ویژه شهید صدوقی با اشاره به اینکه برای کتابخوانی باید وقت و هزینه گذاشته شود اظهار کرد: کتاب خواندنی خوب و مفید است که فرد نیازمند طلب و دانستن داشته باشد.
وی با بیان اینکه ما خیلی کم کتاب می ‌خوانیم ادامه داد: به نظر می‌رسد ما سوالی از خود نمی‌پرسیم و احتیاجی نداریم به کتاب مراجعه کنیم.
داوری اردکانی با تا کید بر اینکه اکنون وارد زمانی شده‌ ایم که ناگزیر باید به علوم اجتماعی روی بیاوریم افزود: امروز به علوم انسانی و اجتماعی نیاز داریم، چرا که تعامل با جامعه و نزدیک شدن به جامعه مدنی، اقتضای علوم اجتماعی است.
وی گفت:علوم اجتماعی هم علوم انتقادی است و در اصل تجدد نقد است، نقد مطابقت دادن و تطبیق امور با یک میزان و از قدیم به این‌گونه بوده است.
این چهره ماندگار فلسفه ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته، مشکل ترین رشته ها، رشته های علوم انسانی و آسان ترین رشته ها، رشته های مهندسی است. اما ما با ابتدای تجدد، آشنایی کمی با علوم انسانی پیدا کردیم و در آن بیشتر کار نظری می کنیم.
این استاد فلسفه با بیان اینکه علم امروز علم نظری صرف نیست تأکید کرد: علوم همواره به تحول و تغییر نیاز دارند و در تحول جامعه مؤثر هستند.
یادآور می‌شود این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد، از برگزیدگان دومین دوره کتاب سال یزد جایزه ویژه شهید صدوقی تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha