رسانه در حفظ آبروی مردم تلاش کند/ خبرنگاری؛ کار بر لبه تیغ
کد خبر: 3736771
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰

رسانه در حفظ آبروی مردم تلاش کند/ خبرنگاری؛ کار بر لبه تیغ

گروه اجتماعی- سیدمهدی واعظ موسوی با تأکید براینکه کار خبرنگاری، کار بر لبه تیغ است، عنوان کرد: خبرنگاران باید دقت کنند که به هیچ‌وجه با آبروی فردی بازی نشود، زیرا اگر کم‌توجهی کنند شاید در یک لحظه آبروی ۶۰ ساله یک نفر از بین برود.

رسانه در حفظ آبروی مردم تلاش کند/ کار بر لبه تیغ؛ در حرفه خبرنگاری

حجت‌الاسلام سیدمهدی واعظ موسوی، کارشناس دینی رسانه ملی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های یک رسانه سالم این است که با پرهیز از بزرگ نمایی و کوچک نمایی بتوانند به صورت کاملاً درست واقعیات را برای مردم بازگو کنند.

جذب مخاطب؛ به هر قیمتی
وی با بیان اینکه برخی خبرنگاران از هر ابرازی برای جذب مخاطب استفاده می‌کنند که این کار درستی نیست، عنوان کرد: در فضای مجازی نیز برای اینکه کاربران بیشتری را جذب پیام‌های خود کنند از هر روشی استفاده می‌کنند و حقیقت را به شکلی که مطابق میل مخاطبان باشد ارائه می‌دهند که این رفتار با رعایت اصول اخلاقی در حرفه خبرنگاری در تضاد است.
واعظ موسوی با اشاره به اینکه از نظر اسلام، آبرو مهم‌ترین داشته یک فرد است به حدی که در رأس داشته‌های انسان قرار دارد، اظهار کرد: مال، جان ، ناموس و آبرو مهم‌ترین داشته‌های یک فرد است، اما آبرو مهم‌ترین دارایی یک فرد است به شکلی حتی در برخی شرایط تأسف برانگیز اگر به ناموس فردی تعدی شود، فرد شاید دست به خودکشی بزند بخاطر اینکه آبرویش از دست رفته است.

کار خبرنگاری؛ کار بر لبه تیغ است
این کارشناس دینی با تأکید براینکه کار خبرنگاری، کار بر لبه تیغ است، عنوان کرد: خبرنگاران باید دقت کنند که به هیچ وجه با آبروی فردی بازی نشود، زیرا اگر کم‌توجهی کنند شاید در یک لحظه آبروی 60 ساله یک نفر از بین برود.
وی ابراز کرد: خبرنگاران باید متوجه باشند که به هیچ وجه نباید آبروی یک حزب یا گروه سیاسی یا علمی را ببرند، علاوه براین براساس فرمایشات رهبری باید اخبار مفید، امید بخش و با صداقت را به مخاطبان منتقل کنند.
این کارشناس دینی رسانه ملی با اشاره به اینکه روانشناسان معتقدند امید، آخرین چیزی که انسان از دست می‌دهد، تصریح کرد: یک روزنامه نگار باید مراقب باشد امید مردم را تبدیل به یأس نکند و با سیاه جلوه دادن شرایط جامعه، امید را از مردم نگیرد.

وی عنوان کرد: سیاه نمایی شرایط جامعه باعث می‌شود مردم تصور کنند هر تلاشی بی‌فایده است و در برابر دشمن زانو بزنند، همانند اتفاقی که برای مردم عراق افتاد و با رفتن صدام، تصور کردند که توان مقابله با آمریکا را ندارند.
واعظ موسوی تصریح کرد: مردم ما 40 سال در برابر دشمنان ایستادگی کردند زیرا همیشه احساس می‌کردند که یک خانواده هستند و هر کس در حد توانش برای عزت وآبروی کشور تلاش کرده است، بنابراین در فضای امروز وظیفه خبرنگاران تولید اخبار امید بخش است.
وی اظهار کرد: خبرنگاران در شرایط امروز جامعه با پرسش از مسئولان درباره شرایط اقتصادی، به مردم اخبار امید بخش را منتقل کنند.

انتهای پیام

captcha