خبرنگاران، جامعه را به روز نگه می‌دارند
کد خبر: 3736948
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

خبرنگاران، جامعه را به روز نگه می‌دارند

گروه اجتماعی- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خبرنگاران، جامعه را با انتقال آگاهی ها به روز نگه می ‌ دارند.

خبرنگاران، جامعه را به روز نگه می‌دارند

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی، امروز17 مرداد، در دیدار با خبرنگاران استان به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: در هر امری آگاهی شرط اول است چرا که هیچ کاری را نمی‌توان با جهل انجام داد.

وی با گرامیداشت روز خبرنگار و قدردانی از تحمل زحمات خبرنگاران متعهد و خدمتگذار، افزود: خبرنگاران جامعه را به روز نگه می ‌ دارند و این امر بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در زمان‌های گذشته که امکانات امروز وجود نداشت تاریخ نویسان برای زمان خود و بعد از زمان خود نوشته‌هایی را می ‌نوشتند.

عبادی با بیان اینکه انعکاس این نوشته ‌ها و خبرها جنبه‌های مثبت و منفی دارد که بسیار موثر است، تصریح کرد: تاریخ نویسانی بودند که در نوشتن وقایع تاریخی صداقت داشتند و افرادی که در زمان‌های بعد، از آن نوشته‌ها برخوردار شوند این تاریخ نویسان نیز در ثواب آنان شریک هستند و اگر به ناحق نوشتند و افرادی به واسطه آن گمراه شوند، در گناه این انسان‌ها شریک هستند.

وی ادامه داد: اهمیت خبرنگاری به امانتداری است که خبرنگار برای جامعه خود دارد و این امانت که آگاهی‌های جامعه است به مردم رسیده و مردم از آن تغذیه می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: سالم بودن بدن انسان به نوع تغذیه بستگی دارد و خداوند، خلقت انسان را به گونه ‌ای تعبیه کرده که هوایی که از بیرون وارد بدن می‌شود شامه انسان آن را کنترل کرده و چنانچه آلوده باشد شامه متاثر شده و کل بدن تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

عبادی با اشاره به غذای روحانی بدن، افزود: واردات به قلب و روح که مرکز انسانیت انسان است از چشم و گوش صورت می‌گیرد که کنترلی ندارد.

وی ادامه داد: این واردات ممکن است روح انسان را سالم یا ناسالم سازد و اینجا است که اهمیت دقت در شنیدارها و دیدارها از اهمیت آب، غذا و هوا بسیار بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: جامعه باید آگاه به واقعیات باشد و اگر آگاهی ‌ها خلاف واقعیات به مردم داده شود، جامعه مسموم می‌شود.

عبادی ادامه داد: امروز با جبهه بزرگ جنگ نرم مواجه هستیم و جنگ نرم و تبلیغاتی همه ما را تحت تاثیر قرار می ‌دهد.

وی اظهار کرد: خبرنگاران در صحنه مبارزه با جنگ نرم و مجهز نگه داشتن مردم به آگاهی‌های به روز و ابطال ستمگران به گونه‌های مختلف کار کرده و در حقیقت این مبارزه را ادامه می ‌دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر دشمن در اندیشه‌ها نفوذ پیدا کند، همه چیز را تصرف کرده است، تصریح کرد: اگر فرهنگ جامعه‌ای شکست بخورد قابل برگشت نیست چرا که ماهیت جامعه تغییر می‌کند و لذا کار خبرنگار بسیار با اهمیت است.

عبادی توصیه‌ای نیز به خبرنگاران داشت و افزود: بخش خدایی کار خود را با هیچ چیز عوض نکنید و تا آخرین فرصتی که دارید از حق دفاع کنید چرا که این حرفه یک جهاد بزرگ است.

وی یادآور شد: امیدواریم همانطور که خبرنگاران پیام جامعه و انقلاب را به گوش دیگران می‌رسانند، ما نیز بتوانیم دغدغه ‌ها و پیام آنان را به مسئولین برسانیم.

انتهای پیام

captcha