تأسیس ایکنا از اقدامات منحصر به فرد جهاددانشگاهی است
کد خبر: 3736961
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۶
حجت‌الاسلام قبادی:

تأسیس ایکنا از اقدامات منحصر به فرد جهاددانشگاهی است

گروه حوزه‌های علمیه ــ مشاور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با تجلیل از فعالیت‌های جهاددانشگاهی، تأسیس ایکنا را از اقدامات منحصر به فرد جهاد برشمرد و تاکید کرد: تنوع پرداخت به مباحث و مسایل مهم و مبتلابه جامعه قرآنی از سوی ایکنا توانسته است جایگاه این رسانه را در جهان اسلام تثبیت کند.

تأسیس ایکنا از اقدامات منحصر به فرد جهاددانشگاهی است

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی قبادی، مشاور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و مدیر شعبه استانی این سازمان  در قم در گفت و گو با ایکنا؛ گفت: جهاددانشگاهی از نهادهای مبارکی بود که بعد از پیروزی انقلاب در کشور پا گرفت و بنا به ضرورت‌هایی از جمله برای پیوستن حلقه‌های مفقوده موجود در آموزش و پژوهش کشور به یکدیگر ایجاد شد.
وی افزود: با ارتباطی که با جهاد دارم و مشاهدات میدانی، جهاد را نهادی موفق در حوزه های مختلف می‌دانم؛ ارتباط  وثیق و محکم با مراکز علمی کشور یعنی دانشگاه و حوزه و ارتباط با بخش‌های اقتصادی کشور این نهاد را به حلقه واسط میان مراکز آموزشی و صنعت تبدیل کرده است.
قبادی بیان کرد: در بخش آموزش و پژوهش در طول سالیان تاسیس نهاد جهاد، شاهد فراز و نشیب و تنوع فعالیت‌ها در عرصه‌های مختلف بودیم و خدمات پژوهشی قابل تقدیری از سوی جهاددانشگاهی در کشور انجام شده است.
وی عنوان کرد: من به صورت مستقیم با سه بخش جهاد دانشگاهی ارتباط داشته‌ام؛ در اوایل دهه هشتاد، با بخش آموزشی جهاد مرتبط بودم و تدریس داشتم؛ بخش دیگر بخش درمان ناباروری است که به این مرکز مراجعه و فرزند 11 ساله بنده عضو مرکز خون بندناف جهاد است.
قبادی ادامه داد: این مرکز زیرمجموعه تحقیقات و فعالیت سلول‌های بنیادی است که براثر این تکنولوژی، بیماری‌های لاعلاج را با استفاده از مغز استخوان و بندناف درمان می‌کنند و در واقع مرکز خون بندناف، نوعی بیمه خونی برای مراجعان و حتی دیگران است.
، مشاور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و مدیر شعبه استانی این سازمان در قم با بیان اینکه بخش سومی هم که بنده با آن مرتبط بودم بخش قرآنی و فعالیت‌های دینی جهاد است تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با ایجاد خبرگزاری ایکنا اقدام منحصر به فردی پس از چند سال که از تاسیش می‌گذشت انجام داد و در کنار آن ایجاد خبرگزاری ایسنا هم جزء موفقیت‌های جهاد دانشگاهی محصوب می شود.
وی ادامه داد: ایسنا خبرگزاری مخصوص دانشجویان و موفق عمل کرده و مهمتر از این خبرگزاری، ایکنا است که با موضوعی منحصر به فرد از جهت اهمیت ذاتی و از جهت نیاز دنیا به بحث معنویت برگرفته از آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع) مشغول فعالیت است.
قبادی عنوان کرد: این خبرگزاری در مدتی کوتاه توانسته با تنوع به مباحث و فعالیت‌های خود جایگاهش را در جهان اسلام تثبیت کند و نمود عینی و بروز خارجی داشته باشد که یکی از مصادیق این مسئله حضوردر نمایشگاه‌های بین‌المللی قرآن در طول سالیان تاسیس و پوشش مناسب مسابقات قرآن و ... است که در حال حاضر بدیلی نداشته است.
، مشاور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و مدیر شعبه استانی این سازمان  در قم بیان کرد: ایکنا از خبرگزاری‌های رده یک در جهان اسلام در حوزه معارف قرآنی و انتشار اخبار و گزارشات دینی است که نوعی فعالیت تبلیغی و ترویجی و کارگاه آموزشی و پژوهشی در حوزه دینی و قرآنی بوده است.
وی با بیان اینکه بنده به واسطه مسئولیت‌های قرآنی در دهه‌های قبل و در مسابقات بین‌المللی اوقاف از نزدیک به فعالیت این خبرگزاری آشنایی داریم تصریح کرد: شاهد تلاش بی وقفه عزیزان در حوزه‌های مختلف قرآنی بوده‌ایم و روز خبرنگار و تاسیس جهاد دانشگاهی را به همه خبرنگاران و دست‌اندرکاران ایکنا تبریک می‌گویم.
مشاور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و مدیر شعبه استانی این سازمان  در قم عنوان کرد: کسانی که شناختی اجمالی با جهاد دانشگاهی دارند می‌دانند که این نهاد در عرصه فرهنگی، زیست محیطی و پژوهش‌های دینی و قرآنی جزء نهادهای موفق بوده و با این وجود همواره دارای مشکلات بودجه‌ای نیز بوده است چون نهادی غیردولتی است و به ندرت مورد حمایت و کمک هم قرار گرفته و می‌گیرد و با این وجود با قناعت و سخت کوشی به فعالیت خود ادامه داده‌اند و به جای اینکه سربار باشند گره‌گشای مشکلات کشور بوده‌اند.
قبادی اظهار کرد: در حوزه فناوری و اشتغال و توسعه پژوهشی و صنعتی نیز جهاد موفق عمل کرده است و از این رو من این نهاد را نهادی موفق در هر عرصه‌ای که وارد شده است می‌دانم.
وی در پایان افزود: جهاد دانشگاهی نهادی موفق به عنوان بازوان قرآنی و فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی و سیاستگذاران دینی کشور بوده است و باید بیش از قبل قدردان این نهاد باشیم و از او حمایت مادی و معنوی کنیم.
انتهای پیام  

captcha