جاری کردن امید و شادابی؛ از وظایف اصلی خبرنگاران
کد خبر: 3737177
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶

جاری کردن امید و شادابی؛ از وظایف اصلی خبرنگاران

گروه فرهنگی ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تبیین و  تحلیل مشکلات و چالش‌ها را از وظایف خبرنگاران برشمرد و گفت: ایجاد امید و نشاط در جامعه از رسالت‌های خبرنگاران است.

جاری کردن امید و شادابی؛ از وظایف اصلی خبرنگاران

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، عصر چهارشنبه، ۱۷ مرداد در آئین بزرگداشت روز خبرنگار که در تالار شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، اظهارکرد: روز خبرنگار به روزی نامگذاری شده که آن روز شهادت شهید صارمی خبرنگار است‌. اینکه روز خبرنگار روز شهادت یک خبرنگار است تکلیف بر همه ما تمام است.

وی با طرح این سوال که تکلیف یک رسانه در هنگام بروز چالش و بحران‌ها چیست، خاطرنشان کرد: رسالت رسانه این است که احیانا اگر چالشی مانند چالش اقتصادی برای نظام بوجود آمد پاسخگویی ابهامات در خصوص تهدیدها باشد.

وی با اشاره به این‌که اوایل انقلاب چالش کشور چنگ بود و مردم در خصوص جنگ ابهاماتی داشتند، خاطرنشان کرد: اما خبرنگاران به تهدید جنگ را خوب تحلیل و تبیین کرده و افکار عمومی را به سمت رفتن به جبهه هدایت کردند و نتیجه تبیین جنگ در اوایل انقلاب پیروزی انقلاب اسلامی بود.

حنان با اشاره به اینکه تکلیف ما در خصوص تهدید اقتصادی این است که این تهدید را تبیین و تحلیل کنیم، افزود: برای تبیین و تحلیل تهدید اقتصادی نیازمند بسیج رسانه هستیم این در حالی است که عملکرد رسانه‌های استان مطلوب بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف انقلاب نیازمند امکانات مادی و معنوی هستیم‌، اظهارکرد: امکانات معنوی که شامل حضور مردم و ایمان مردم و امکانات مادی هم منابع طبیعی روی زمین و زیرزمین است که نیاز به توجه به علم دارد.

 

captcha