ویزیت رایگان دو هزار نفر در دلگان توسط کاروان سلامت هلال‌احمر یزد
کد خبر: 3737657
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶

ویزیت رایگان دو هزار نفر در دلگان توسط کاروان سلامت هلال‌احمر یزد

گروه اجتماعی- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در پایان روز سوم و فعالیت تیم کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان یزد در مجموع از ویزیت رایگان بیش از دو هزار نفر خبر داد.

ویزیت رایگان دو هزار نفر در دلگان توسط کاروان سلامت هلال‌احمر یزد

به گزارش ایکنا از یزد به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر، محسن حرازی زاده، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار کرد: تیم کاروان سلامت از استان یزد متشکل از متخصصین اطفال، عفونی، اورولوژی، زنان و زایمان، دندانپزشک، داخلی و پزشک عمومی، کارشناس تغذیه، روانشناس، کارشناس بهداشت محیط، ماما، رادیولوژی، طب سنتی و جراح و تیم بهداشت و درمان اضطراری (bhcu )به منظور ارائه خدمات بشردوستانه بصورت کاملا داوطلبانه در شهرستان دلگان حضور داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: کاروان سلامت هلال احمر یزد در پایان روز سوم و فعالیت خود در مجموع بیش ازدو هزار نفر از مردم شهرستان دلگان را به صورت رایگان ویزیت نمودند.

حرازی زاده با بیان اینکه ارزش ویزیت و داروهای توزیع شده در قالب این طرح بیش 140 میلیون ریال بوده است افزود: همچنین 30 کارتن مواد شوینده، پوشاک بچه 2 عدل، انواع لباس 100 عدل، نوار بهداشتی 18 عدل، عدس 1000 بسته، لوبیا چیتی 900 بسته، قند 5 تن، شکر 3 تن، کنسروماهی 17000 قوطی، کنسرو لوبیا 15000 قوطی که در مجموع به ارزش ریالی 3349000000 ریال به شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان توسط جمعیت هلال احمر استان یزد ارسال شده است.

وی بیلن کرد: همچنین 100 بسته غذایی شامل روغن، چای، برنج، شکر، ماکارونی، قند، کنسرو، سویا و .... نیز بین مردم مناطق محروم دلگان نیز توسط تیم کاروان سلامت هلال احمر استان یزد توزیع شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: اوضاع انسانی مردم شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان آنقدر دردناک است که مردم نمی توانند بچه های خود را ختنه کنند که تیم پزشکی کاروان سلامت هلال احمر استان یزد توانست در مجموع این چند روز بیش از 80 نفر را ختنه کنند.

حرازی زاده با بیان اینکه در حاشیه فعالیت تیم کاروان سلامت هلال احمر یزد نمایشگاه عکسی از فعالیت تیم کاروان سلامت برپا شد که مورد استقبال مردم و مسولین استان و شهرستانی قرار گرفت بیان کرد: همچنین در کنار این برنامه طرح نیابت و بازدید از خانواده شهدا را اجرا کردیم و از پدر و مادر چند شهید تجلیل و گفتگو کوتاهی با آنان داشتیم.

این مقام مسئول گفت: همچنین از ریاست محترم بسیج جامعه پزشکی و همکارانشان که ما را در این برنامه همیاری نمودند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

وی تصریح کرد: طرح کاروان سلامت از طرح‌های ملی جمعیت هلال احمر است که با هدف کمک به بهبود سطح سلامت محرومان، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در مناطق محروم، ارتقاء و بهبود کیفیت زندگی نیازمندان با حفظ کرامت انسانی و همچنین ایجاد مشارکت موثر در بین داوطلبان برگزار شد.

 انتهای پیام

captcha