فرهنگ‌سازی؛ موثرترین رسالت خبرنگاران
کد خبر: 3738159
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه:

فرهنگ‌سازی؛ موثرترین رسالت خبرنگاران

کانون خبرنگاران نبأ ــ فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه عنوان کرد: خبرنگاران می‌توانند در همه موضوعات مانند اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی چه مثبت و یا منفی در جامعه تأثیرگذار باشند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ سرهنگ شعبان محمدپور فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه صبح امروز، 22 مرداد به‌مناسبت هفته خبرنگار از خبرنگاران و اصحاب رسانه فعال شهرستان تجلیل کرد.

وی در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار و تبریک روز خبرنگار نقش خبرنگاران را در اطلاع‌رسانی و جلوگیری از بروز برخی شایعات، پر رنگ و انکارناپذیر خواند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه در ادامه عنوان کرد: خبرنگاران می‌توانند در همه موضوعات مانند اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی چه مثبت و یا منفی در جامعه تأثیرگذار باشند.

محمدپور بیان کرد: خبرنگاران باید از انعکاس شایعات و تخریب پلیس جلوگیری کنند چرا که مردم پلیس را به عنوان پناهگاه خود می‌دانند و در صورت بروز مشکل به آن مراجعه می‌کنند.

وی در ادامه از توانایی خبرنگاران در بحث فرهنگ‌سازی موضوع ترافیک افزود: شما خبرنگاران برای حل موضوعات ترافیکی مانند گذاشتن کلاه ایمنی توسط موتور سواران که از ضربه‌های محکم در موقع تصادفات جلوگیری می‌کند و یا بیمه وسایل نقلیه و ... می‌توانید سهم به‌سزایی در فرهنگ‌سازی آن داشته باشید.

فرمانده انتظامی گلوگاه تصریح کرد: خوشبختانه با وجود همکاری خوب بین دستگاه‌های شهرستان هر نوع جرمی رخ دهد با دستور مقام قضائی در کوتاه‌ترین زمان اقدام به دستگیری مجرم و این کار باعث کاهش چشمگیر جرائم در شهرستان شده است.

محمدپور در پایان گفت: مردم و پلیس باید در کنار هم قرار داشته باشند تا آرامش در جامعه حاکم باشد.

هفدهم مرداد سال ۱۳۷۷، محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید، به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد هر سال را به عنوان روز خبرنگار نام‌گذاری کرد.

در انتها با اهدای تقدیرنامه و هدایایی به رسم یادبود از خبرنگاران حاضر تجلیل شد.

محمد خواجوی

انتهای پیام

captcha