تمرکز کمیسیون‌های تخصصی شورای عتف برای حل پنج چالش ملی
کد خبر: 3738946
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۸

تمرکز کمیسیون‌های تخصصی شورای عتف برای حل پنج چالش ملی

گروه دانشگاه ــ در نشست کمیسیون دائمی شورای عالی عتف که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزارشد؛ مصوب گردید که فعالیت‌های کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی عتف پیرامون یافتن راهکار و ارائه راه حل برای پنچ چالش ملی کشور متمرکز شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بر اساس تصویب کمیسیون دائمی شورای عالی عتف در عصر چهارشنبه، فعالیت‌های کمیسیون‌های تخصصی این شورا پیرامون حل پنچ چالش ملی کشور شامل «بهینه سازی انرژی»، «ایمنی و حمل نقل جاده‌ای»، «آب»، «محیط زیست و سلامت مردم» و «چالش‌های اجتماعی» ساماندهی می‌شود.

همچنین بر اساس تصویب نشست امروز کمیسیون دائمی این شورا، تعداد کمیسیون‌های تخصصی این شورا از ۱۲ به ۱۰ کاهش می‌باید و بر اساس این مصوبه، کمیسیون حقوقی و قضایی با کمیسیون مدیریت، اقتصاد و بازرگانی و کمیسیون علوم انسانی، معارف اسلامی و هنر با کمیسیون فرهنگ، هنر و تمدن ادغام می‌شوند.

مسعود برومند در این نشست گفت: افق مطلوب برای شورای عالی عتف این است که بودجه پژوهشی دستگاه‌های اجرایی پس از ارائه و تصویب در کمیسیون‌های تخصصی این شورا و طی مراحل کارشناسی به سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی ارائه شود تا بودجه پژوهشی به طرز صحیح و در جهت حل مشکلات کشور و با ماموریت مشخص هزینه شود.

وی افزود: با بازنگری که در ارکان و ماموریت‌های کمیسیون‌های تخصصی صورت گرفت این کمیسیون‌ها در دو بخش آینده نگاری ملی و بازنگری عملکرد گذشته، فعالیت خواهند کرد و نتیجه را تا پایان تیرماه هرسال به کمیسیون دائمی ارائه خواهند کرد تا پس از بحث‌های کارشناسی و تصویب، روند قانونی خود را طی کند.
 
انتهای پیام
captcha