استعدادیابی نوقلمان؛ دستاورد جشنواره «خاتم»
کد خبر: 3739633
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶

استعدادیابی نوقلمان؛ دستاورد جشنواره «خاتم»

گروه ادب ــ رئیس شورای راهبردی جشنواره «خاتم» استعدادیابی نوقلمان و حرفه‌ای‌تر شدن جشنواره «خاتم» ویژه پیامبر(ص) از دستاوردهای آن است.

استعدادیابی نوقلمان؛ دستاورد جشنواره «خاتم»علی‌اکبر اشعری، رئیس شورای راهبردی جشنواره «خاتم» در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره دستاوردهای این جشنواره گفت: هر دوره که جشنواره را برگزار می‌کنیم از چند طریق به ارزیابی افکار عمومی و مخاطبان می‌پردازیم، یکی از طریق آثاری که به دستمان می‌رسد، دیگری از طریق داوران و اعضای هیئت علمی و همچنین کارگاه‌هایی که برگزار می‌شود، ارزیابی می‌کنیم و اگر کاستی وجود داشته باشد، کارها را تکمیل می‌کنیم تا این نواقص رفع شود.
وی افزود: دوره نخست فراخوان فقط در ایران بود، در دوره دوم محدودیت زبان و در دوره سوم محدودیت جغرافیایی برداشته شد. در دوره چهارم نیز هیچ محدودیتی برای ارسال اثر از داخل یا خارج از کشور وجود ندارد و به تدریج نیز مخاطبان حرفه‌ای‌تر می‌شوند و آثار نیز پخته‌تر و جدی‌تر شده و هر یک از آثار برگزیده در قالب کتاب مستقلی به چاپ می‌رسند. در دوره نخست چند عنوان برگزیده داشتیم، در دوره دوم آثار چندان خوب نبود و در دوره سوم 30 اثر در حال چاپ داریم که به زودی به چاپ خواهند رسید.
اشعری ادامه داد: یکی از دستاوردهای دیگر در حوزه استعدادیابی است که زمینه‌ای را فراهم کردیم تا نویسندگان جوان و نوقلم بتوانند در کارگاه‌های مختلف حضور یافته و از آموزش‌ها و تجربیات نویسندگان پیشکسوت بهره‌مند شوند. همچنین ما فرصتی را فراهم کرده‌ایم تا کسانی که علاقه‌مند به ارسال آثار هستند، قبل از ارسال آثار به جشنواره، آن را به اساتید معرفی شده، ارائه کنند تا موارد قابل اصلاح، در آنها اصلاح و سپس ارسال شود؛ از این رو ما فقط به دنبال دریافت آثار و برگزاری جشنواره نیستیم، بلکه می‌خواهیم نویسندگان نوقلم، بتوانند آثار پخته‌تری درباره پیامبر(ص) تولید کنند.
وی در ادامه یادآور شد: برای دوره چهارم جشنواره خاتم، یک دوره آموزشی در شیراز برگزار خواهیم کرد که این آموزش‌ها در رشته‌های فنون داستان‌نویسی، پیامبرشناسی و ... است و این جشنواره به سمت حرفه‌ای‌تر و جدی‌تر شدن پیش می‌رود.
انتهای پیام

captcha