استمرار فرهنگ غدیر با تبعیت از ولایت
کد خبر: 3740997
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹

استمرار فرهنگ غدیر با تبعیت از ولایت

گروه معارف ـ رئیس حوزه کمالیه خرم‌آباد غدیرخُم را تحقق امامت و ولایت دانست و افزود: تبعیت از ولایت همان استمرار غدیرخُم است.

استمرار فرهنگ غدیر با تبعیت از ولایت

حجت‌الاسلام سبد لطف‌الله حیات‌الغیب، رئیس حوزه کمالیه خرم‌آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، ولایت را بالاترین نعمتی دانست که خدا برای هدایت بشریت ارزانی فرموده است و با ذکر این مطلب که امام علی(ع) مصداق بارز ولایت است، اظهارکرد: قرآن با بیان آیه «یا اَیٌّها الرَّسُولَ بَلِّغْ ما اُنْزِلَ اِلیکَ مِنْ رَبِّکِ وَ اِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ» به صراحت کامل به پیامبر اعلام می‌کند که آنچه بر تو نازل شده است به طور کامل به مردم ابلاغ کن و اگر چنین نکنی رسالتت را انجام ندادی.
وی با اشاره به این‌که دین اسلام با نعمت ولایت کامل شد، اظهارکرد: رسالت پیامبر اکرم(ص) با اعلام ولایت امام علی(ع) کامل شد.

اکمال دین در گرو ابلاغ امامت
حیات‌الغیب اکمال دین را در گرو ابلاغ امامت دانست و با ذکر این مطلب که هدف تمام انبیای الهی برای هدایت بشر است، ادامه داد: هدایت بشر توسط انبیا و جانشینان بعد از انبیا بدین سبب است تا انسان از مسیر حق خارج شود.
رئیس حوزه کمالیه خرم‌آباد با اشاره به این‌که در تمام اعصار خداوند برای هدایت‌گری بشریت پیامبرانی فرستاده است، ادامه داد: تا روزی انسان در کره زمین وجود دارد فردی را برای هدایت بشر وجود دارد.
وی با اشاره به این‌که ولایت الهی تعطیل‌بردار نیست به ابعاد تکوینی و تشریعی هدایت اشاره کرد و افزود: اگر خداوند انسان را هدایت نمی‌کرد هیچ کس نمی‌توانست انسان را هدایت کند.
حیات‌الغیب با ذکر این مطلب که در غدیرخُم خداوند اتمام رسالت را در گرو اعلام ولایت بیان می‌کند، خاطرنشان کرد: امام علی(ع) انتخاب شده خداست و پیامبر وظیفه اعلام و ابلاغ دستور خداوند را برعهده دارد این در حالی‌است که خالقیت، مالکیت و ربوبیت مطلق بر عالم هم حق خداست.

اهل‌بیت؛ معرف توحید واقعی
رئیس حوزه کمالیه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که در روایتی از پیامبر اکرم(ص) آمده است که اگر کسی به توحید خدا اعتماد داشته باشد به قلعه مستحکمی روی آورده که از عذاب الهی در امان است، ادامه داد: توحید و ولایت دو روی یک حقیقت‌اند این در حالی‌است که اهل‌بیت(ع) معرف توحید واقعی هستند.
وی تصریح کرد: اهمیت ولایت و امامت تا جایی است که پیامبر(ص) فرمود بنای اسلام بر پنج چیز استوار است و مهم‌ترین آن‌ها ولایت است.

انتهای پیام

captcha