رونمایی از کتاب «آیین‌های عاشورایی» در لرستان
کد خبر: 3741862
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰

رونمایی از کتاب «آیین‌های عاشورایی» در لرستان

گروه فرهنگی ـ رئیس حوزه هنری لرستان از رونمایی کتاب «آیین‌های عاشورایی» در لرستان خبر داد و گفت: این کتاب شامل یکصد قطعه عکس از آیین‌های مختلف عزاداری مردم لرستان است.

امید 

به گزارش ایکنا از لرستان، محمدحسین امیدی‌پور، رئیس حوزه هنری لرستان،امروز دوشنبه، پنجم شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه با ذکر این مطلب که بخشی برنامه‌های حوزه هنری در سطح استان‌ها با توجه به اهداف و سیاست‌گذاری‌های مرکز انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: یکی‌از اهداف حوزه هنری توجه به شعار سال است این در حالی‌است که شعار سال براساس اقتضائات و شرایط جهانی نام‌گذاری می‌شود.
وی به فضاسازی محیطی و نصب بنرهای کاریکاتوری و گرافیکی توسط حوزه هنری لرستان با موضوع شعار سال اشاره کرد و گفت: در سال گذشته آثار حوزه ادبیات دفاع مقدس و آفرینش‌های ادبی در قالب رونمایی معرفی شد.
امیدی‌پور با ذکر این مطلب که در حوزه ادبیات دفاع مقدس راویان کتاب را دعوت می‌کنیم، به چاپ کتاب بلدچی اشاره و ادامه داد: بر مبنای کتاب «بلدچی»، فیلم مستند و نمایش ساخته می‌شود بدین معنا که این اثر مکتوب مبنای تولید آثار هنری دیگر مثل فیلم و نمایش قرار گرفته است.
رئیس حوزه هنری لرستان به برپایی نمایشگاه عکس با همکاری سازمان ملل متحد اشاره و افزود: تاکنون هفت نمایشگاه در خوزه هنری برپا شده است و تا پایان سال این رقم به ۱۲ نمایشگاه خواهد رسید.

رونمایی از آلبوم «از مخمل تا چخماق» ایرج رحمان‌پور
وی به اجرای برنامه چهارشنبه‌های موسیقی در حوزه هنری لرستان اشاره و عنوان کرد: این برنامه شامل اجرای گروه‌های موسیقی و رونمایی از آلبوم‌های موسیقی است کمااینکه تاکنون ۱۵ گروه موسیقی کودک در این برنامه اجرا داشتند.
امیدی‌پور از رونمایی از آلبوم از مخمل تا چخماق ایرج رحمان‌پور خبر داد و گفت: ضبط این آلبوم در سال‌های گذشته انجام شده است اما با توجه به وجود اشکالات فنی رونمایی از این اثر به تعویق افتاد.
رئیس حوزه هنری لرستان به رونمایی از کتاب آیین‌های عاشورایی در لرستان اشاره کرد و گفت: در این کتاب که متشکل از یکصد قطعه عکس از آیین‌هایی عاشورایی در لرستان است کارشناسان حوزه عکس به بیان توضیحات فنی و علمی در خصوص عکس‌ها پرداخته‌اند.

تولید ۱۲ اثر در حوزه ادبیات پایداری توسط حوزه هنری لرستان

امیدی‌پور به تولید ۱۲ اثر در حوزه ادبیات پایداری توسط حوزه هنری لرستان اشاره و عنوان کرد: کتاب بلدچی بزرگ‌ترین پروژه خاطره‌نویسی در لرستان است و این کتاب در آینده مبنای پژوهش دفاع مقدس قرار خواهد گرفت این در حالی‌است اتفاقات مطرح شده در این کتاب می‌تواند مبنای تولید آثار هنری ازجمله فیلم و نمایش باشد.
وی به بازسازی سینما فلسطین بروجرد اشاره و با ذکر این مطلب که تاکنون ۵ میلیارد ریال برای بازسازی و مرمت این سینما هزینه شده است، تصریح کرد: کار مرمت و بازسازی سینما فلسطین بروجرد نیمه دوم سال جاری به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

captcha