کتاب «چهل حدیث» در فضیلت امیر(ع) رونمایی شد
کد خبر: 3742362
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶

کتاب «چهل حدیث» در فضیلت امیر(ع) رونمایی شد

کانون خبرنگاران نبأ ــ کتاب «چهل حدیث» شرح فضایل امیرالمؤمنین، علی بن‌ابیطالب(ع) به همت ستاد کتابت نور در سایه شمس‌الشموس و دارالکتابه مرکز طبع و نشر قران کریم و کتابخانه علامه مجلسی(ره) به‌مناسبت عید غدیر خم منتشر شد.

اسماعیل رهدار، رئیس ستاد کتابت نور در سایه شمس‌الشموس در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ گفت: کتاب «چهل حدیث» شرح فضایل امیرالمؤمنین، علی بن ابیطالب(ع) به همت ستاد کتابت نور در سایه شمس‌الشموس و دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم و کتابخانه علامه مجلسی(ره)، مرکز تحقیق و پژوهش میراث مکتوب شیعه و صندوق قرض‌الحسنه معلولین ایران و مؤسسه هنری همکیشان به‌صورت نفیس و در چهار رنگ به‌مناسبت عید غدیر خم منتشر شد.

وی بیان کرد: پیامبر اعظم(ص) فرمودند «براى برادرم علی بن ابیطالب(ع) فضيلت‏‌هاى بی‌شماريست هر كس يكى از آن‌ها را نقل كند و اقرار هم به آن فضيلت داشته باشد خداوند گناهان گذشته و آينده‏ او را بيامرزد و هر كس فضيلتى را از او بنويسد تا آنگاه كه آن نوشته باقى باشد فرشتگان برايش طلب آمرزش كنند...».

رئیس ستاد کتابت نور در سایه شمس‌الشموس عنوان کرد: این کتاب نفیس شامل ۴۰ حدیث از فضایل امام علی(ع) با منابع مورد استناد و تأیید از کتب روایی اهل تشیع و تسنن است که به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی منتشر و به پیشگاه حضرت فاطمه زهرا(س) تقدیم شده است.

رهدار افزود: این کتاب زیر نظر حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سید‌حسن موسوی بروجردی، رئیس مرکز تحقیق و پژوهش میراث مکتوب شیعه منتشر شده که ترجمه انگلیسی آن توسط حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حیدر شیرازی صورت گرفته و متن احادیث به خط ریحان و به قلم علی‌اصغر نظری حائل و ترجمه فارسی به خط شکسته نستعلیق و به قلم طیبه ازندریانی است.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب نفیس که دارای ۶۴ صفحه و در تیراژ ۱۵۰۰۰ جلد چاپ شده است می‌توانند به شهر قرآن به نشانی ضلع شرقی مصلی امام خمینی(ره)، خیابان شهید قنبرزاده مراجعه کنند و با شماره ۸۸۹۴۸۶۴۶- ۰۲۱ تماس بگیرند.

کتاب «۴۰ حدیث» رونمایی شد

کتاب «۴۰ حدیث» رونمایی شد

کتاب «۴۰ حدیث» رونمایی شد

کتاب «۴۰ حدیث» رونمایی شد

کتاب «۴۰ حدیث» رونمایی شد

انتهای پیام

captcha