برگزاری مسابقات قرآن شاهد و ایثارگر در زنجان
کد خبر: 3743913
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

برگزاری مسابقات قرآن شاهد و ایثارگر در زنجان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از برگزاری مرحله استانی سی‌امین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان زنجان در روز 16 شهریورماه خبر داد.

برگزاری مسابقات قرآن شاهد و ایثارگر در زنجانعلی بیات، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: مرحله استانی سی‌امین دوره مسابقات قرآن کریم در دو بخش بانوان و آقایان در صبح روز جمعه 16 شهریور در کانون فرهنگی شاهد شهرستان زنجان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در این مسابقات نفرات اول تا سوم مرحله شهرستانی حضور دارند، تصریح کرد: مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در بخش شفاهی شامل رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق و ترتیل و در بخش کتبی شامل رشته‌های تفسیر از منبع جلد دهم تفسیر نمونه و کتاب 9 جلدی آموزش مفاهیم قرآن کریم مسعود وکیل است.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه در این مسابقات 110 نفر از شرکت‌کنندگان واجد شرایط به رقابت می‌پردازند، ادامه داد: نفرات برگزیده هر رشته به مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم راه پیدا می‌کنند.
وی هدف از برگزاری مسابقات قرآن را توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و به‌ویژه در بین خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر دانست و گفت: مسابقات قرآن کریم در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برنامه‌ریزی شده است که بخش زیر 16 سال این مسابقات در مرحله استانی به پایان می‌رسد.
بیات با اشاره به اینکه مرحله شهرستانی مسابقات قرآن در 18 اسفندماه سال گذشته برگزار شده است، افزود: مرحله کشوری این مسابقات ، پس از اجرای مرحله استانی متعاقباً اعلام خواهد شد.
انتهای پیام/
captcha