انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و حوزه‌های علمیه یزد
کد خبر: 3744069
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و حوزه‌های علمیه یزد

گروه اجتماعی - تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و حوزه‌های علمیه برادران استان یزد باهدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین منعقد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و حوزه‌های علمیه یزد

به گزارش ایکنا از یزد، تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و حوزه‌های علمیه برادران استان یزد باهدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین منعقد شد.
محسن علیزاده، مدیرکل کمیته امداد استان یزد در این مراسم که 13 شهریورماه برگزار شد، بابیان اهمیت انعقاد همکاری مشترک بین کمیته امداد و حوزه‌های علمیه اظهار کرد: این تفاهم‌نامه همکاری باهدف ارتقای سطح بینش و آگاهی آحاد مختلف جامعه از برکات و آثار فریضه الهی زکات و ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری برای کمک به نیازمندان با استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه برادران استان یزد منعقد شده است.
وی با اشاره به اهمیت گفتمان سازی در امر تبلیغ و ترویج فریضه الهی زکات گفت: تشکیل کارگروه تخصصی زکات برای تبیین راهکارهای نوین تبلیغی، بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشی، تحقیقی و آموزشی طرفین در اشاعه و توسعه فرهنگ زکات، تعامل و هم‌افزایی طلاب و روحانیان با دبیرخانه شورای زکات و تبلیغ موضوع زکات در همایش‌ها و نشست‌های مختلف استان و شهرستان‌ها ازجمله مفاد این تفاهم‌نامه است.
مدیرکل کمیته امداد استان یزد افزود: اعزام روحانیون سفیران هدایت یا طرح هجرت به مناطقی که دارای موارد مشمول زکات هستند، توسعه و ترویج فرهنگ زکات و انفاق از طریق روحانیان و مبلغان در مساجد سطح استان و شهرستان‌ها، همکاری و مشاوره در برگزاری مراسم گوناگون به‌ویژه در ایام محرم، صفر و ماه مبارک رمضان، ازجمله تعهدات حوزه علمیه استان در این تفاهم‌نامه است.
علیزاده گفت: کمیته امداد به‌ عنوان دبیرخانه شورای زکات متعهد شد نسبت به تدوین تقویم اجرایی جامع و کاربردی پیرامون برنامه‌های مصوب شده مرتبط با امور زکات را در اختیار حوزه‌های علمیه قرار داده و اطلاعات مناطق و شهرستان‌های برخوردار زکات را برای برنامه‌ریزی‌های تبلیغی طلاب و روحانیان تهیه کند.

انتهای پیام

captcha