قطع کمک‌های آمریکا به «آنروا»؛ فاز جدید فشار به فلسطینیان برای پذیرش معامله قرن
کد خبر: 3744072
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
هانی‌زاده عنوان کرد:

قطع کمک‌های آمریکا به «آنروا»؛ فاز جدید فشار به فلسطینیان برای پذیرش معامله قرن

گروه سیاسی ــ کارشناس مسائل منطقه‌ای با اشاره به قطع کمک‌های مالی آمریکا به «آنروا» به عنوان سازمان متولی ارائه خدمات به آوارگان فلسطینی گفت: این اقدام نشان می‌دهد فاز جدیدی برای فشار به ملت فلسطین برای پذیرش طرح معامله قرن از سوی آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

به گزارش ایکنا، وزارت امور خارجه آمریکا اخیرا اعلام کرد که این کشور تمام کمک‌های مالی خود را به نهاد سازمان ملل متحد که مسئولیت حمایت از آوارگان فلسطینی را بر عهده دارد (آنروا)، قطع کرده است و همچنین آنروا را «عملیات دارای نقص جبران‌ناپذیر» توصیف کرد و مدعی شد که برای کمک به کودکان فلسطینی راهکارها و الگوهای دیگری را بررسی می‌کند.

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل منطقه‌ای، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره اقدام اخیر آمریکا به عنوان گامی دیگر در راستای تحقق طرح معامله قرن گفت: قطع کمک‌های مالی آمریکا به سازمان «آنروا» به عنوان متولی اقدامات فرهنگی و خدماتی به آوارگان فلسطینی، در واقع نشان می‌دهد فاز جدیدی برای فشار به ملت فلسطین برای پذیرش طرح معامله قرن از سوی آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

وی ادامه داد: طبیعی است لابی صهیونیستی در تصمیم دونالد ترامپ برای قطع این کمک‌ها به شدت تأثیرگذار بوده و به دنبال تکمیل گام‌های طرح معامله قرن پس از انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس است.

جهان امروز شاهد باج‌خواهی امریکا و رژیم صهیونیستی از ملت فلسطین است

هانی‌زاده اظهار کرد: از آنجایی که ترامپ خود را وامدار لابی صهیونیستی می‌داند به همین جهت به نظر می‌رسد قطع کمک‌های امریکا به این خاطر است که جهاد اسلامی و حماس را برای قبول طرح معامله قرن تحت فشار بگذارند.

این کارشناس مسائل منطقه‌ای با بیان اینکه جهان امروز شاهد باج‌خواهی آمریکا و رژیم صهیونیستی از مردم فلسطین است، گفت: متأسفانه کشورهای عربی به جای کمک به ملت فلسطین در محکوم کردن این اقدام آمریکا، در این پروسه خطرناک شریک شده‌اند و آمریکا را همراهی کرده و رژیم‌های مرتجع عرب همسو با امریکا و اسرائیل به ملت فلسطین فشار می‌آ‌ورند که معامله قرن را بپذیرند.

وی در پایان تصریح کرد: این اقدام نشان می‌دهد که امریکا برای پیشبرد این طرح از هیچ اقدام غیر اخلاقی وغیرانسانی فروگذار نیست و حتی حاضر است با سوءاستفاده از شرایط سخت زندگی آوارگان فلسطینی، طرح معامله قرن را عملیاتی سازد.

انتهای پیام

captcha