حمایت خانواده طلاب در اعتلای فرهنگ اسلامی موثر است
کد خبر: 3744533
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳

حمایت خانواده طلاب در اعتلای فرهنگ اسلامی موثر است

گروه معارف- معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: بی شک حمایت خانواده طلاب، اساتید و کارکنان حوزه‌های علمیه خواهران نقش مهمی در اعتلای فرهنگ اسلامی در جامعه دارد.

حمایت خانواده طلاب در اعتلای فرهنگ اسلامی موثر است

مریم حسن پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد ضمن گرامیداشت روز بیست و پنجم ذی الحجه به عنوان روز خانواده اظهار کرد: خانواده از مهمترین و اثرگذارترین نهاد های تربیتی در پروراندن سرمایه‌های انسانی است.
وی در بیان هدف از تشکیل خانواده بیان کرد: در دين اسلام هدف از تشكيل خانواده، تامين كردن نيازهاي مادی، عاطفي، روحي و از همه مهمتر نیاز معنوی انسان براي رسيدن به آرامش و سكون است و در واقع لازمه رسیدن به این اهداف، توجه جدی به خانواده، ارتباط بین اعضای خانواده و انجام وظایف محیط خانواده به بهترین نحو است .
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران اضافه کرد: با انجام و در نظر گرفتن فرامین دینی اسلام در مورد خانواده، می‌توان زمینه سلامت خانوادگی و سعادت و جاودانگی خانواده را فراهم نمود .
حسن پور تصریح کرد: روز 25 ذی الحجه، به عنوان روز خانواده در تقویم رسمی کشور درج شده و علت انتخاب این روز، شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره الانسان است که پیرامون موضوع خانواده و استحکام پایه‌های، در شان اهل بیت پیامبر (ص) نازل شد .
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد با تبریک این روز به خانواده های طلاب اضافه کرد: بی شک حمایت خانواده طلاب، اساتید و کارکنان حوزه های علمیه خواهران استان، نقش مهمی در اعتلای فرهنگ اسلامی در جامعه دارد.

انتهای پیام

captcha