تجلیل از خانواده شهید دانشجو/ تفاهم‌نامه علمی سپاه امام صادق(ع) با جهاد دانشگاهی بوشهر
کد خبر: 3751233
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲

تجلیل از خانواده شهید دانشجو/ تفاهم‌نامه علمی سپاه امام صادق(ع) با جهاد دانشگاهی بوشهر

کانون خبرنگاران نبأ ــ طی آیئنی به مناسبت سی‌ و ‌هفتمین سالگرد هفته دفاع مقدس و جشنواره جهادگران علم و فنّاوری از خانواده شهید دانشجو «عبدالرحمن یا علی مدد» از شهدای علمی بوشهر باحضور آیت‌الله صفایی بوشهری و رؤسای دانشگاه‌های استان تجلیل به‌عمل آمد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ جشنواره جهادگران علم و فنّاوری به مناسبت سی‌ و ‌هفتمین سالگرد هفته دفاع مقدس با شعار محوری «من‌ انقلابی هستم» از سوی معاونت جهاد علم و فنّاوری سپاه امام صادق(ع) روز گذشته، هفتم مهر در محل سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر واقع در خیابان شهید میربهزاد شهریاری منطقه 1 مرکز استان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این مراسم گفت: در ساختار مدیریّت، علم از مقوله‌های علوم انسانی است و دو نوع علم وجود دارد که یکی علم تخصصی و دیگری علم توجهی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری اظهار کرد: علم، دانش و فنّاوری‌های تخصصی، علومی هستند که متخصصینی در این زمینه رشد کرده و متناسب با پژوهش‌ها و تحقیق‌های دانش بنیان، یا بر گزاره نظری آن می‌افزایند و یا در عرصه علوم تجربی گزاره را تبدیل به فن، فنّاوری و تولید محصول می‌کنند.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های علوم تخصصی این است که نگاه آن به فضای بیرونی و جغرافیای اجتماعی نیست بلکه تخصصی است که تفکر می‌کند و بر مبنای آن یا تولید می‌کند و یا بر تولید اضافه می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: علوم توجهی علومی است که در ساختار منظومه پیشرفت یک جامعه و نظام مورد نیاز جدی است و توجّه نظام نیز به آن معطوف است.

آیت‌الله صفایی بوشهری یادآور شد: در تزاحم بین ترجیح علوم تخصصی با توجهی، تقریباً تمام نظریه‌پردازان مدیریّت علم معتقدند که علوم توجهی مهم‌ترند چون علومی هستند که منظومه پیشرفت بر اساس آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: علوم توجهی نیازمند یک مدیریّت است که متأسفانه ما در ایران و بلکه در دنیا از آن محروم هستیم لذا لازم است یک نگاه آمایشی به منظومه علم صورت گیرد.

تفاهم‌نامه همکاری علمی سپاه امام صادق(ع) و جهاد دانشگاهی بوشهر

در ادامه این مراسم، تفاهم‌نامه همکاری علمی بین سردار علی رزمجو، فرمانده سپاه امام صادق‌(ع) استان بوشهر و علی احمدی‌زاده، ریاست دفتر جهاد دانشگاهی شعبه استان بوشهر امضا شد که سرهنگ حمید خرم دل، جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) به نمایندگی از سردار رزمجو در این مراسم به تبادل تفاهم‌نامه پرداخت.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از تعدادی از مخترعین بسیجی و خانواده شهید دانشجو «عبدالرحمن یا علی مدد» از شهدای علمی استان بوشهر تقدیر به عمل آمد.

کیوان عمادی

انتهای پیام

captcha