ورود زوار پاکستانی؛ فرصتی برای توسعه گردشگری مذهبی
کد خبر: 3751634
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶

ورود زوار پاکستانی؛ فرصتی برای توسعه گردشگری مذهبی

گروه اجتماعی - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: ورود زوار به‌خصوص در ایام محرم و صفر که افزایش چشمگیری پیدا می‌کند، فرصتی برای توسعه گردشگری مذهبی، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری و جاذبه‌های طبیعی استان فراهم می‌آورد.

ورود زوار پاکستانی؛ فرصتی برای توسعه گردشگری مذهبی

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، استان سیستان و بلوچستان دروازه ورود زوار پاکستانی و افغان به عتبات عالیات است و همه ساله عده بسیاری جهت زیارت حرم مطهر امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و به‌ویژه جهت مشرف شدن به کربلای معلی از مرز میرجاوه وارد کشورمان می‌شوند.
علیرضا جلالزایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در این خصوص بیان کرد: از آنجایی که ایران کوتاه‌ترین و امن‌ترین مسیر برای عزیمت به کربلای معلی است، زوار پاکستانی و افغان همواره این مسیر را انتخاب می‌کنند.
وی ادامه داد: ورود زوار به‌خصوص در ایام محرم و صفر که افزایش چشمگیری پیدا می‌کند، فرصتی برای توسعه گردشگری مذهبی، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری و جاذبه‌های طبیعی استان فراهم می‌آورد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله استان، کشاورزی و دامپروری دیگر مقرون به صرفه نیست، در حالی که می‌توان با توسعه توریسم مذهبی و جذب توریست، اشتغال‌زایی و سرمایه وارد کرد.
وی افزود: استان سیستان و بلوچستان هر ساله میزبان حدود 60 هزار زائر پاکستانی است که معمولا یا عازم مشهد، قم مقدس و مرقد امام(ره) هستند و یا ایران را به‌عنوان معبری برای عزیمت به عراق و زیارت تربت پاک اباعبدالله(ع) انتخاب می‌کنند.
جلالزایی همکاری نهادهای مختلف را ضروری دانست و ادامه داد: برای این هدف باید یک سری اقدامات صورت گیرد، به‌عنوان مثال گیت‌های صدور گذرنامه، پایگاه‌های امداد جاده‌ای، محل‌های اسکان و پایگاه‌های بهداشت افزایش یابد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: درصورت فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم برای پذیرش زوار پاکستانی می‌توان علاوه بر میزبانی شایسته از زوار، زمینه ایجاد اشتغال و کسب درآمدهای زیاد برای استان و کشور را فراهم کرد.

انتهای پیام

captcha