دانشجومعلمان مبلغ بشردوستی در جامعه هستند
کد خبر: 3752411
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷

دانشجومعلمان مبلغ بشردوستی در جامعه هستند

گروه اجتماعی - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: دانشجومعلمان می‌توانند مبلغان بشردوستی در جامعه باشند و امیدواریم با وجود کانون‌های دانشجویی بتوانیم در کاهش آسیب‌های اجتماعی خدمات خوبی را ارائه دهیم.

 دانشجو معلمان مبلغ بشردوستی در جامعه هستند

به گزارش ایکنا از یزد، محسن حرازی زاده، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد 11 مهرماه در نشستی با رئیس دانشگاه فرهنگیان یزد ضمن معرفی فعالیت های جمعیت هلال احمر استان و همچنین فعالیت های انجام شده در طی سال های اخیر توسط کانون دانشجویی هلال احمر اظهار کرد: کانون دانشجویی هلال احمر نهادی غیر سیاسی و غیر دولتی است که جهت تلاش برای تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان ها، کوشش برای برقراری دوستی، تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و همچنین حمایت از زندگی و سلامت انسان ها در قالب ضوابط اساسنامه به منظور تحقق اهداف سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و دانشگاه ها در موسسات آموزش عالی کشور تشکیل می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد ضمن تشکر از دبیران و اعضاء کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه فرهنگیان یزد افزود: خوشبختانه فعالیت آزمایشی کانون هلال احمر در این دانشگاه بازخورد مناسبی درسطح دانشگاه داشته است که کانون های فعال و درخشنده ای در دانشگاه فرهنگیان داریم.
حرازی زاده با بیان اینکه دانشجو معلمان می توانند مبلغان بشردوستی در جامعه باشند بیان کرد: کانون های دانشجویی برای ما بسیار دارای اهمیت هستند و امیدواریم با وجود اعضای فعال بتوانیم در کاهش آسیب های اجتماعی و ارائه فعالیتهای اجتماعی خدمات بهتر و بیشتری را به مردم ارائه دهیم.
سیدجواد میرحسینی، سرپرست معاونت امور جوانان هلال احمر استان یزد نیز در این نشست ضمن گزارش فعالیت کانون های دانشجویی هلال احمر استان ییان کرد: در سال های گذشته دو کانون فعال در سطح دانشگاه فرهنگیان پردیس شهیدان پاکنژاد و فاطمه الزهرا(س) داشتیم که بسیار عملکرد قابل قبول و درخشانی داشتند.
سرپرست معاونت امور جوانان هلال احمر استان یزد گفت: یکی از محورهای اصلی ما آموزش‌هاست که با کمک اعضای کانون های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان آن را بین مردم و سطح جامعه گسترش می‌دهیم.
میرحسینی با بیان اینکه تقویم اجرایی و سالیانه تنظیم و فعالیت‌هایی مشترک در نظر گرفته شده است گفت: همچنین در فیلدهایی چون اشتغال زایی و کارآفرینی جوانان از قبیل طرح بومینو ورود کردیم و امیدواریم این روند را با مشارکت دانشگاه ها و اعضا جوانان و کانون‌های دانشجویی ادامه دهیم.
رضایی، رییس دانشگاه فرهنگیان یزد نیز ضمن تشکر و قدردانی از زحمات هلال احمر اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان متفاوت تر از بقیه دانشگاه‌هاست به‌واسطه اینکه دانشجویان آن در بدنه جامعه هستند و با دانش‌آموزان زیادی سر و کار خواهند داشت.
رضایی جمعیت هلال احمر را یکی از سازمان‌های بسیار مهم با پشتوانه نیروهای مردمی در سطح کشور و نیز در جامعه بین‌الملل عنوان کرد و گفت: ما خواستار همکاری‌های بیشتر در بحث آموزش در جامعه، استفاده از ظرفیت‌های متقابل، برگزاری دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه و برگزاری مانورهای امدادی در دانشگاه هستیم.
رئیس دانشگاه فرهنگیان یزد بیان کرد: در سال گذشته کانون‌های دانشجویی هلال احمر دانشگاه فرهنگیان در سطح استان و کشور درخشش خوبی داشتند و ان‌شاءالله این روند را بتوانیم ادامه دهیم.
وی با بیان اینکه باید جاذبه‌هایی ایجاد شود تا بتوانیم جذب حداکثری داشته باشیم، گفت: برای دانشجویان جدیدالورود نیز باید زمینه را آماده و آن‌ها را با فعالیت‌های هلال احمر آشنا سازیم تا بتوانیم تعداد عضو بیشتری را جذب کنیم.

انتهای پیام

captcha