حج و اربعین؛ جلوه گردشگری دینی جهان اسلام
کد خبر: 3752745
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶

حج و اربعین؛ جلوه گردشگری دینی جهان اسلام

گروه فرهنگی ــ معاون آموزش مؤسسه بین المللی جامعه المصطفی(ص) العالمیه گفت: حج به عنوان بزرگترین جلوه گردشگری دینی است و توانسته تعاملات فرهنگی را در بین کشورها ایجاد کند، بعد از حج سالهاست در اربعین حسینی شاهد نمایش اقتدار و عظمت اسلام هستیم.

حج و اربعین؛ بزرگترین جلوه گردشگری دینی جهان اسلام

به گزارش ایکنا از همدان، حجت الاسلام قنبری، معاون آموزش مؤسسه بین المللی جامعه المصطفی(ص) العالمیه، 12 مهرماه در همایش بین المللی نخبگان و سفیران فرهنگی در راستای رویداد همدان 2018، اظهار کرد: جامعه المصطفی(ص) در کلام گفتمانی خود تلاش می کند تا ارزشهای انسانی و انقلابی را در سراسر عالم در بربگیرد که برای انتشار این علوم باید دو نوع هجرت یعنی هجرت از خود به دارالعلم و هجرت از دارالعلم برای انذار و تبشیر صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در هجرت اول علم‌جو می توانند در دارالعلم برای دردهای خود پاسخ بگیرد و این هجرت در ابتدا جسمی و فیزیکی است و با تحمل مشکلات گام در این راه می نهند.

معاون موسسه بین المللی جامعه المصطفی)ص) عنوان کرد: دانش و معرفت مورد تاکید اولیاء دین بوده و اولیاء همواره به دانش اندوزی و معرفت افزایی تاکید کرده اند و اگر علم در دورترین نقطه ها باشد اسلام ما را به فراگیری آن تشویق کرده است که از ما از مساله به عنوان گردشگری علمی یاد می کنیم.

وی افزود: در طول تاریخ گردشگری های علمی آغاز شده و زمانی در مدنیه نجف و ایران صورت گرفته است.

قنبری بیان کرد: مرکز علم اسلامی در شهر مقدس قم و در کشور ایران قرار گرفته و امروز ما میزبان هزار المصطفایی در دارالعلم هستیم که با هدف بهره گیری توشه های علمی به قم آمده‌اند و علوم فقهی_قرآنی و احادیثی را یاد می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در المصطفی مسیری برای آموزش علوم عقلی، نقلی، عرفان گشوده شده و برای اینکار این موسسه علوم اجتماعی را با رویکرد اسلامی آموزش دهند، خاطر نشان کرد: این آموزش هجرت اول و عالمانه است و هدف آن کسب علم است.

معاون موسسه بین المللی جامعه المصطفی تصریح کرد: المصطفی شعار وحدت سر می دهد و برای ما شیعه و سنی فرقی نمی کند‌ و از این میان نیز گردشگری دینی رخ می دهد.

قنبری اضافه کرد:  هجرت نوع دوم زمانی رخ می دهد که طلبه ما به اندازه کافی علوم آموخته و احساس می کند که می تواند آنها را به دیگران انتقال کند و خوشبختانه امروزه در سرتاسر جهان علوم پخش شده است.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه المصطفی توانسته نقطه ای طلایی برای شکل گیری 130 گفت و گوی میان فرهنگی و گفتمان دینی، علمی وفرهنگی قرار گرفته و این گفت و گو در همه فرهنگ ها و مذاهب شکل بگیرد.

معاون موسسه بین المللی جامعه المصطفی(ص) با بیان اینکه گردشگری دینی در سرتاسرجهان گسترش پیدا کرده، عنوان کرد: حج به عنوان بزرگترین جلوه گردشگری دینی است و توانسته تعاملات فرهنگی را در بین کشورها ایجاد کند.

قنبری اذعان کرد: بعد از حج سالهاست در اربعین حسینی شاهد نمایش اقتدار و عظمت اسلام هستیم همچنین به برکت امام رضا(ع) و حرم مطهر حضرت معصومه(س) و چندین عالم بزرگ دیگر گردشگری دینی را دنبال می کنیم.

انتهای پیام

captcha