آغاز هفته ملی کودک/ کودکان کار و بستری در بیمارستان از قلم نیفتادند
کد خبر: 3752954
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
رهنما:

آغاز هفته ملی کودک/ کودکان کار و بستری در بیمارستان از قلم نیفتادند

گروه جامعه ــ دبیر هفته ملی کودک از مشارکت انجمن‌های مرتبط با گروه کودکان کار برای بهر‌ه‌مندی این قشر از برنامه‌های هفته کودک خبر داد و گفت: مربیان قصه گو و گروه‌های کوچک تئاتر طی هفته جاری در بیمارستان‌های کودکان و نوجوانان حضور پیدا می‌کنند و به ارائه خدمات هنری می‌پردازند.

حامد رهنما، دبیر هفته ملی کودک در گفت‌‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به گرامیداشت هفته کودک از امروز، 14 تا 20 مهرماه، به تبیین اقدامات و برنامه‌های در نظر گرفته شده پرداخت و گفت: هفته ملی کودک امسال با شعار «آینده را باید ساخت» در استان‌های مختلف کشور با برپایی برنامه‌های متعددی همراه است که محوریت آن بر عهده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مشارکت سایر نهادها و وزارتخانه‌هایی است که در حوزه کودک و نوجوان از مسئولیتی برخوردار هستند.

وی از برپایی نمایشگاه کودک در فضای دو هزار متری در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری حجاب کانون پرورش فکری با ارائه خدمات رایگان خبر داد و گفت: این نمایشگاه از 14 تا 20 مهرماه، از ساعت 9 تا 19 در معرض دید علاقه‌مندان و خانواده‌ها است.

رهنما با بیان اینکه سازمان‌های متولی امر کودکان در این نمایشگاه به ارائه چکیده خدمات خود به این قشر از جامعه می‌پردازند تا عموم مردم نیز نسبت به مراکز ارائه دهنده خدمات به کودکان آشنایی بیشتری پیدا کنند، عنوان کرد: برپایی کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی نیز از جمله این برنامه‌ها است.

دبیر هفته ملی کودک به اکران فیلم‌ها و انیمیشن‌های حوزه کودک که از سوی کانون پرورش فکری و یا سایر نهادها تولید شده است، اشاره و اظهار کرد: اجرای تئاترهای خیابانی و در مکان نمایشگاه نیز در دستور برنامه قرار دارد و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی کانون پرورش فکری نسبت به ساعت اجرای این نمایش‌ها آگاه شده و از این خدمات رایگان برای فرزندان خود استفاده کنند.

رهنما برپایی سینمای کودک در خیابان وزار و اکران انیمیشن و فیلم‌های کودکانه با همکاری بنیاد سینمای فارابی را از دیگر قدامات هفته ملی کودک برشمرد و گفت: این اکران‌ها از 14 تا 20 مهرماه، بعدازظهرها در دو سانس صورت می‌گیرد.

وی به برپایی نشست‌های تخصصی در حوزه کودک در دانشگاه‌ها اشاره و عنوان کرد: مربیان قصه گو و گروه‌های کوچک تئاتر طی هفته جاری در بیمارستان‌های کودکان و نوجوانان حضور پیدا می‌کنند و به ارائه خدمات هنری می‌پردازند.

رهنما از مشارکت انجمن‌های مرتبط با گروه کودکان کار خبر داد و گفت: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده است تا انجمن‌های مرتبط زمینه بازدید این کودکان را از نمایشگاه هفته ملی کودک و خدمات ارائه شده، مهیا سازند و پس از پایان هفته نیز گزارش اقدامات خود را ارائه دهند.

انتهای پیام

captcha