مدرک‌گرایی در حوزه علمیه معنا ندارد
کد خبر: 3753165
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳

مدرک‌گرایی در حوزه علمیه معنا ندارد

گروه معارف - استاد حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به اینکه مدرک‌گرایی در حوزه علمیه معنا ندارد، گفت: حوزه علمیه همیشه در تاریخ، مرکز معنویت، علم و ادب بوده و هست و همه ما وظیفه داریم از قداست حوزه محافظت کنیم.

مدرک گرایی در حوزه علمیه معنا ندارد

به گزارش ایکنا از یزد، منصوره قیاسی، استاد حوزه علمیه خواهران استان یزد صبح امروز در نشست اخلاقی ویژه مدیران و معاونان مدارس علمیه خواهران استان با اشاره به توفیق بزرگ خدمتگزاری در حوزه علمیه، بیان کرد: نباید به گونه ای باشد که خدمت در حوزه، به صورت روزمرگی و عادت برایمان شود، بلکه باید بدانیم که این توفیق از طرف خداوند متعال است و این فرصتی است که به ماد داده شده لذا باید با تمام همت سعی کنیم حوزه علمیه را به رشد و تعالی برسانیم.
وی، با اشاره به اهمیت رفتار مدیر و معاونان مدرسه به عنوان الگوی برای طلاب تصریح کرد: لازم است مسئولان مدرسه به تمام جزئیات رفتار خود توجه داشته باشند، زیرا طلبه تمام رفتار مسئولان را در نظر دارد و آن را الگو قرار می دهد، متانت، نجابت و ادب در برخورد، نحوه نشستن و برخاستن، تذکر دادن و... همگی باید رعایت شود.
استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه تربیت نیاز به روش و برنامه داد افزود: مدیر باید جاذبه و دافعه داشته باشد ولی لازم است دافعه اش کم باشد چون وظیفه مدیر، تربیت طلبه است و تربیت امری است که نباید مستقیم باشد و در بسیاری موارد لازم است مدیر مانند یک روانشناس و مشاور توانمند، به صورت غیر مستقیم طلبه را تربیت کند.
قیاسی با توجه به تجارب سی ساله مدیریت خود اظهار کرد: نباید بگذاریم مدرک گرایی در حوزه جایی پیدا کند، حوزه علمیه همیشه در تاریخ، مرکز معنویت، علم و ادب بوده و هست و همه ما وظیفه داریم از قداست حوزه محافظت کنیم و نگذاریم فتنه ها، دسیسه ها، بی تدبیری ها و بی نظمی ها به نظام حوزه خللی وارد کند.
وی تصریح کرد: حوزه باید آگاه و هوشیار باشد و به تمام ابعاد توجه داشته و انقلابی بماند.

انتهای پیام

captcha