شاهنامه‌خوانی کودکان در هفته ملی کودک
کد خبر: 3754249
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲

شاهنامه‌خوانی کودکان در هفته ملی کودک

کانون خبرنگاران نبأ ــ به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک، به همت کانون پرورش فکری کودکان و با همکاری نهادهای فرهنگی و بنیاد فردوسی هر روز از ساعت ۱۶ تا ۱۹ نقالی و شاهنامه‌خوانی برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از روابط عمومی بنیاد فردوسی، آیین روز جهانی کودک، ۱۶ مهرماه با اجرای هنرمندان کودک و نوجوان و نقالی دوزبانه ترنم جاهد، شاهنامه‌خوان کودک و  عضو بنیاد فردوسی و با حضور محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، فاضل نظری، رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیران ارشد کشوری در سالن شهید بهنام محمدی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی ــ هنری کانون پرورش فکری کودکان برگزار شد.

به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک، کانون پرورش فکری با همکاری نهادهای فرهنگی و بنیاد فردوسی هر روز از ساعت ۱۶ تا ۱۹ نقالی و شاهنامه‌خوانی اجرا می‌شود. در این برنامه نقالان و شاهنامه‌خوانان داستان‌های حماسی را برای کودکان و نوجوانان نقل می‌کنند.

این ویژه‌برنامه‌ها از روز ۱۴ مهرماه با اجرای ضرب و نقل گروه بین‌المللی شاهنامه‌خوانی مهرآفرینان بادرود با شاهنامه‌خوانی‌ ساجده رحیمیان، نقالی ابوالفضل فهیمی، ضرب‌نوازی ابوالفضل یزدان‌مهر و مربی‌گری سعید یزدان‌مهر آغاز شده است. آندیا و آنیتا جعفری، خواهران دوقلوی عضو مرکز فرهنگی هنری شماره ۴۲ کانون تهران، نیز در این برنامه به اجرای نقالی پرداختند.

همچنین روز ۱۵ مهرماه، سورنا علیزاده و سیدعباس حسینی با مربی‌گری پریسا کشاورزحمید به نقالی و شاهنامه‌خوانی پرداختند. گروه بانو گشسب با اجرای آرمیتا شکاری، سارا طیبی و فاطیما علی‌گوهری و مربی‌گری مبینا آقاخانی عصرگاه روز ۱۶ مهرماه نقالی و شاهنامه‌خوانی کردند.

عصرگاه روز ۱۷ مهرماه، نقالی ترنم جاهد و شاهنامه‌خوانی آریانا شکری اجرا خواهد شد و در روز ۱۸ مهرماه، نیوشا ارزنده با مربی‌گری سارا عباس‌پور شاهنامه‌خوانی خواهد داشت.

کیمیا یعقوبی و آوا فیض، به ترتیب نقال و شاهنامه‌خوان، روز پنجشنبه ۱۹ مهرماه برنامه خواهند داشت. برنامه‌ نقالی و شاهنامه‌خوانی با اجرای امیرعلی عطاءاللهی در روز جمعه، ۲۰ مهرماه، آخرین روز هفته ملی کودک پایان خواهد یافت.

یادآور می‌شود دوستداران فرهنگ و هنر می‌توانند به همراه کودکان و نوجوانان خود برای بازدید از برنامه‌های هفته ملی کودک تا ۲۰ مهرماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی ــ هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب مراجعه کنند.

یاسر موحدفر
انتهای پیام

captcha