دو میلیون سیستان‌وبلوچستانی؛ تحت پوشش بیمه سلامت
کد خبر: 3758179
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

دو میلیون سیستان‌وبلوچستانی؛ تحت پوشش بیمه سلامت

گروه اجتماعی - مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر بیش از دو میلیون نفر در سطح استان تحت پوشش بیمه قرار دارند و از خدمات نظام بیمه سلامت در مراکز تشخیصی و درمانی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، محمد صفدری، مدیرکل بیمه سلامت استان، صبح امروز در جمع خبرنگاران، گفت: در حال حاضر بیش از دو میلیون نفر در سطح استان تحت پوشش بیمه قرار دارند و از خدمات نظام بیمه سلامت در مراکز تشخیصی و درمانی بهره‌مند می‌شوند.
وی ادامه داد: از این تعداد، یک میلیون و 300 هزار نفر بیمه روستاییان وعشایر و بقیه بیمه کارکنان دولت، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، طلاب و دانشجویان هستند.
مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه پیش از انقلاب تنها 4 میلیون نفر که کارکنان دولت بودند دفترچه بیمه داشتند، افزود: در حال حاظر به برکت انقلاب همه مردم کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت کمک بزرگی به اقشار ضعیف جامعه کرد، بیان کرد: در بخش هزینه‌های درمان روستاییان وعشایر، فقط 5 درصد هزینه‌ها را خود بیمار پرداخت می‌کند و95 درصد هزینه توسط دولت پرداخت می‌شود.
صفدری افزود: در روستاهای استان ما پزشک خانواده داریم که نیازهای روستاییان در بحث درمان به طور کامل رفع می‌شود واگر لازم شد، برای ادامه درمان به مرکز استان ارجاع داده می‌شوند.
وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب در بحث درمان، گفت: در استان ما قبل از انقلاب 8 بیمارستان و335 تخت بیمارستانی وجود داشت، ولی در حال حاضر 26 بیمارستان با دو هزار و 745 تخت بیمارستانی وجود دارد که با تمام ظرفیت مشغول خدمات دهی به مراجعان هستند.
مدیرکل بیمه سلامت استان اظهار کرد: قبل از انقلاب 8 پایگاه اورژانس در استان داشتیم، ولی امروز 135 پایگاه اورژانس داریم که این‌ها همه از ظرفیت‌های انقلاب بوده است.

انتهای پیام

captcha