آیه‌الکرسی؛ قله قرآن/بیان 16 صفت خداوند
کد خبر: 3758789
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳

آیه‌الکرسی؛ قله قرآن/بیان 16 صفت خداوند

گروه معارف- استاد حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: طبق حدیثی از پیامبر اکرم (ص) آیه‌الکرسی قله قرآن است و پنجاه كلمه دارد که در هر كلمه‏‌ای پنجاه بركت است.

به گزارش ایکنا از یزد، مرضیه نقیب القراء، استاد حوزه علمیه خواهران استان یزد صبح امروز در جمع طلاب مدرسه فاطمیه اشکذر به بیان جایگاه ویژه مقام شفاعت پرداخت و با اشاره به آیت الکرسی که از برترین آیه‌های قرآن است اظهار کرد: این آیه که 50 کلمه دارد 16 صفت از خداوند ازجمله حکمت و قدرت او بیان شده و طبق حدیثی از پیامبر اکرم ص آیت الکرسی قله قرآن است .
وی مقام شفاعت، قیومیت و ولایت مطلقه را از آن خداوند باری تعالی که صاحب اختیار است، معرفی کرد و گفت: خداوند به عده‌ای از بندگان خاص خود از جمله انبیا، چهارده معصوم و شهدا اجازه شفاعت با شرایط اینکه گناه حق الناس به گردن فرد نباشد، داده است.
نقیب القراء با معرفی کتاب شهید اشک و توصیه مطالعه آن به طلاب، به بیان روایتی پیرامون برتری امت پیامبر بر دیگر امت‌ها پرداخت و گفت: خداوند در پاسخ این سوال به حضرت موسی (ع) می فرماید: به ده ویژگی آنان را برتری دادم، «نماز، زکات، روزه، حج، جهاد، نماز جمعه، نماز جماعت، قران، علم و عاشورا» که حضرت موسی عرض کرد خدایا عاشورا چیست؟ خداوند فرمود: «گریه و تباکی بر فرزند محمد ص و مرثیه خواندن و عزاداری در مصیبت فرزندان مصطفی».
وی با بیان اهمیت تباکی بر امام حسین (ع) تصریح کرد: خداوند به حضرت موسی (ع) می فرمایند: هیچ یک از بندگان من در آن زمان بر فرزندان حضرت محمد (ص) گریه و عزاداری نمی‌کنند، مگر آنکه بهشت برای او حتمی خواهد بود و هچنین هیچ بنده‌ای از مال خود از روی محبت به پسر دختر پیامبر ص درهمی برای اطعام یا جز آن خرج نمی‌کند مگر آن که در همین دنیا به پول او برکت می‌دهم، هر درهمی را به هفتاد درهم و با عافیت در بهشت جای خواهم داد و گناهانش را می‌بخشم. به عزت و جلال خود سوگند هر مرد یا زنی که اشک او در روز عاشورا و غیر عاشورا به مقدار قطره‌ای خارج شود پاداش یکصد شهید برای او منظور می‌شود.

انتهای پیام

captcha