خودباوری بین جوانان دارای استعداد و نبوع ترویج شود
کد خبر: 3759613
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲

خودباوری بین جوانان دارای استعداد و نبوع ترویج شود

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان، با تاکید بر لزوم شناسایی و رصد جوانان نخبه در نقاط مختلف کشور، تصریح کرد: خودباوری در همه بخش ها باید در بین جوانان دارای استعداد و نبوغ ترویج شود.

خودباوری بین جوانان دارای استعداد و نبوع ترویج شود

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 6 آبان در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس ‌جمهور، جوانان فعال در شرکت‌های فناورانه و دانش بنیان را از توانمندی های ایران اسلامی در مسیر پیشرفت دانست و اظهار کرد: این جوانان با استفاده از استعدادهای خود می توانند در جامعه کارآفرینی کنند.

وی با بیان اینکه نباید احساس شود که جوانان برای نقش آفرینی در جامعه ناپخته هستند، گفت: در دانشگاه ها باید جوانان طوری تربیت شوند که فقط به پشت میز نشینی فکر نکنند، بلکه خود در جامعه شغل ایجاد کنند.

امام جمعه رشت، ایجاد شغل را یکی از دغدغه های مسئولان کشوری و استانی عنوان و خاطرنشان کرد: در این مسیر دولت صرفا باید حمایت و تسهیلات را برای جوانان فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به اینکه نباید برای جوانان گره ایجاد کنیم، افزود: باید فارغ از هرگونه اندیشه و جناح بندی های سیاسی جوانان را شناسایی و مسیر را برای تلاش مضاعف آنان فراهم کنیم.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی و رصد جوانان نخبه در نقاط مختلف کشور، تصریح کرد: خودباوری در همه بخش ها باید در بین جوانان دارای استعداد و نبوغ ترویج شود.

این کارشناس دینی، به رشد علمی ایران اسلامی اشاره کرد و متذکر شد: با توجه به فراهم بودن شرایط جغرافیایی و زیست محیطی در گیلان می توان از ظرفیت موجود کمال بهره را برای ارتقای شاخص های استانی ببریم.

آیت الله فلاحتی، بخش فنی و مهندسی را بزرگترین حوزه در صادرات دانست و عنوان کرد: با افزایش میزان حضور فعالان این بخش و بازاریابی موثر باید در مسیر رونق این مسیر گام برداشت.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با تاکید بر اینکه باید برای معیشت دانشجویان و جوانان برنامه داشته باشیم، گفت: جوانان در دانشگاه باید سیاست را بشناسند و بر مبنای آن امورات خود را مدیریت کنند، اما نباید سیاست زده شوند.

وی توجه به مراکز دانش بنیان و پارک های علم و فناوری را بسیار مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: امیدواریم در آینده شاهد ایرانی پیشرفته‌تر در عرصه های مختلف باشیم.

نیروی انسانی مستعد یکی از توانمندی های ایران در اقتصاد دانش بنیان است

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس ‌جمهور نیز، نیروی انسانی مستعد را از توانمندی های ایران اسلامی برای گسترش اقتصاد دانش بنیان دانست و گفت: از لحاظ دارا بودن نیروی انسانی با استعداد جزو پنج کشور برتر دنیا هستیم.

وی با تاکید بر لزوم ارتباط اقتصاد دانش بنیان با زندگی روزمره مردم، خاطرنشان کرد: استان گیلان با پتانسیل بالایی که در بخش جوانان نخبه دارد، می تواند با توسعه محیط کسب و کار و استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در رشد کارآفرینی نقش آفرینی کنند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، به تحرک خوب ایجاد شده در جهت گسترش استارت آپ ها اشاره و اضافه کرد: این شرکت ها در آینده ای نزدیک به بزرگترین شرکت‌های کشور تبدیل می شوند.

ستاری، با اشاره به در نظر گرفتن معافیت های مالیاتی و گمرکی برای نخبگان علمی، اظهار کرد: با توجه به حمایت های رهبر معظم انقلاب معافیت های سربازی نیز برای این افراد در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

captcha