اجرای 20 پروژه عمرانی از محل پرداخت زکات در خراسان‌ جنوبی
کد خبر: 3760403
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

اجرای 20 پروژه عمرانی از محل پرداخت زکات در خراسان‌ جنوبی

گروه اجتماعی- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی گفت: طی شش‌ماهه ابتدای امسال، ۲۰ پروژه عمرانی از محل زکات جمع‌آوری‌ شده از کشاورزان و دامداران خراسان‌جنوبی با اعتبار ۱۶۴ میلیون تومان اجرا شده است.

20 پروژه عمرانی از زکات جمع آوری شده در خراسان‌جنوبی اجرا شد

احمد رفیعی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: طی شش‌ ماهه نخست امسال با زکات جمع‌آوری‌شده در استان ۲۰ پروژه عمرانی در قالب شش پروژه احداثی و ۱۴ پروژه مرمتی اجرا شد.

وی هزینه‌کرد پروژه‌های عمرانی را بالغ بر ۱۶۴ میلیون تومان ذکر کرد و ادامه داد: این پروژه‌ها شامل ۱۱ مسجد، پنج حسینیه، یک غسالخانه و موارد دیگر بوده که با زکات جمع‌آوری‌شده بالغ بر ۱۶۴ میلیون تومان هزینه شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی افزود: در این مدت بیش از دو میلیارد و ۱۹۷ میلیون تومان زکات شامل زکات واجب، مستحبی، فطریه و کفاره جمع‌آوری‌ شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد رشد دارد.
رفیعی سهم زکات را از کل درآمدهای استان در شش‌ماهه نخست امسال، ۱۰ درصد ذکر کرد و افزود: از این میزان یک میلیارد و ۲۶۱ میلیون تومان زکات نقدی و بالغ بر ۹۳۶ میلیون تومان به صورت غیر نقدی به این نهاد اهدا شده است.

وی اظهار کرد: طی این مدت بالغ بر یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان زکات مستحبی جمع‌آوری‌ شده که ۴۹ درصد سهم زکات را به خود اختصاص داده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی به موارد هزینه‌کرد زکات برای محرومان و نیازمندان اشاره و تصریح کرد: طی این مدت ۴۴ سری جهیزیه، 438 مورد درمانی،۲۴۳ مورد تحصیلی، 53 مورد احداث و مرمت مسکن، ۲۸ هزار و ۱۸ مورد امور معیشتی و بیش از دو هزار و 775 مورد سایر امور به مبلغ دو میلیارد و ۱۹ میلیون تومان از محل زکات جمع‌آوری‌ شده به محرومان کمک شده است.
رفیعی یادآور شد: از ابتدای سال ۹۳ تاکنون بیش از هفت هزار اصله درخت در راستای اجرای طرح شجره طیبه پلاک‌گذاری شده و هم‌اکنون ۵۵۰ عامل زکات و ۲۶۸ نفر مبلغ با دبیرخانه شورای زکات استان همکاری دارند.

انتهای پیام

captcha