رسانه‌ها نیازهای روز جامعه را به خیران معرفی كنند
کد خبر: 3761841
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

رسانه‌ها نیازهای روز جامعه را به خیران معرفی كنند

گروه اجتماعی ـ مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس از رسانه‌ها و مجموعه جهاد دانشگاهی درخواست كرد تا نیازهای روز جامعه را به خیران و مردم جهت ثبت‌ وقف‌های جدید معرفی كنند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 15 آبان‌ماه در بازدید از دفاتر خبرگزاری‌های ایكنا و ایسنای این استان گفت: وقف دارای جایگاه رفیعی در اسلام است و مردم شیراز و استان فارس نیز تا به امروز باقیات و صالحیات فراوانی از خود به جای گذاشته‌اند.
وی با بیان اینكه وقف‌های متنوعی در استان فارس به ثبت رسیده است، افزود: یك ششم موقوفات كشور و 200 هزار رقبه در استان فارس قرار دارد كه این رقم در كشور بی‌نظیر است و علاوه بر این‌ها فارس دارای 1408 بقعه متبركه است كه بیشترین تعداد بقاع متبركه در این استان قرار دارد.
موسوی با تصریح اینكه استان فارس در بحث موقوفات درمانی نیز در كشور سرآمد است، گفت: با این وجود ما نیاز به وقف‌های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه داریم كه در این زمینه رسانه‌ها و سازمان اوقاف نقش مهمی دارند.
مدیركل اوقاف فارس اظهار كرد: ما در بحث اطعام و روضه‌خوانی در موقوفات به نتیجه رسیده‌ایم و اكنون نیاز داریم تا نیازهای روز جامعه را احصا كنیم كه در این زمینه نیز ورود كرده‌ایم و این نیازها را احصا و به واقفانی كه می‌خواهند وقف‌های جدید را به ثبت برسانند، این نیازها را معرفی می‌كنیم.
وی ضمن برشمردن برخی از وقف‌های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه گفت: به عنوان مثال موقوفه كاظمی با ارزش 120 میلیارد تومان یكی از موقوفات متناسب با نیازهای روز جامعه است كه با نیت مسائل علمی و پژوهشی و برای دانشجویان و طلاب وقف شده است.
موسوی ادامه داد: از رسانه‌ها و همچنین از مجموعه جهاد دانشگاهی این درخواست را داریم كه به ما در زمینه معرفی و تبلیغ نیازهای روز جامعه به خیران و آحاد مردم كمك كنند.
وی با تأكید بر اینكه ما هم باید واقف باشیم و به سهم خود در عرصه تبلیغ سنت حسنه وقف و ترغیب خیران به این مسئله نقش خود را ایفا كنیم، گفت: در برخی از جاها لازم است كه حتماً اطلاع‌رسانی دقیقی صورت گیرد تا مردم و واقفان بدانند نیازهای روز جامعه را شناخته و برای ثبت موقوفاتی در این زمینه ورود كنند.
مدیركل اوقاف فارس به بزرگترین موقوفه درمانی فارس اشاره كرد و گفت:‌ بیمارستان موقوفه نمازی روزانه 50 هزار مراجعه‌كننده دارد كه این تعداد افراد از خدمات وقف منتفع می‌شوند و باید این مسائل را حتماً اطلاع‌رسانی كنیم.
وی در ادامه سخنان خود به درخواست سردبیر ایكنا مبنی بر اهمیت حمایت از تنها رسانه قرآنی جهان اسلام اشاره كرد و گفت: تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهیم كه بتوانیم حمایت لازم را از این رسانه داشته باشیم.
موسوی اظهار كرد: در بحث وقف و رسانه نیز لازم است كه این نیت را به واقفان معرفی كنیم تا بتوانند وقف‌های مرتبط با این موضوع را به ثبت برسانند.
انتهای پیام

captcha