حوزه و دانشگاه؛ پیشگام در عرصه‌های علمی و فرهنگی جامعه
کد خبر: 3773841
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

حوزه و دانشگاه؛ پیشگام در عرصه‌های علمی و فرهنگی جامعه

گروه معارف ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه از تأثیرگذاری بالایی در جامعه برخوردار هستند، گفت: این دو نهاد باید در عرصه‌های علمی ـ فرهنگی نقش پررنگی داشته باشند.

حوزه و دانشگاه؛ پیشگام در عرصه‌های علمی و فرهنگی جامعهبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، امام جمعه اردبیل روز گذشته، ۲۷ آذرماه در دیدار با اساتید دانشگاه‌های استان اردبیل به مناسب هفته وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه و حوزه باید در عرصه‌های علمی و فرهنگی نقش تأثیرگذاری داشته باشد چرا که حوزه و دانشگاه بسیار حائز اهمیت بوده و تاثیرگذاری بالایی در جامعه دارد.
وی با اشاره به این که دانشگاه و حوزه هر دو به دنبال یک هدف مشترک هستند و آن هدف در راستای خدمات علمی و فرهنگی در کشور است بیان کرد: باید در این زمینه هر دوبخش تمام تلاش خود را به کارگیرند تا خروجی قابل قبول به دست آید.
امام جمعه اردبیل ضمن تقدیر و تشکر از اساتید و پزشکان گفت: ما به پزشکان و اساتید منطقه خود افتخار می‌کنیم که توانسته‌اند در بخش‌های مختلف افتخارات زیادی برای کشورمان کسب کنند.
عاملی با اشاره به تحولات و پیشرفت‌های علمی در دنیا نیز گفت: باید تمام تلاش حوزه و دانشگاه این باشد که با پیشرفت‌ها و تحولات حرکت کنند چرا که ما در گذشته با عقب‌ماندگی روبه رو بودیم و نیاز است با پیشرفت‌های علمی این عقب‌ماندگی رفع شود.
امام جمعه اردبیل اظهار کرد: شان و جایگاه ملت ایران باید در دنیا بسیار بالا باشد چرا که این ملت در عرصه‌های مختلف حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
وی با اشاره به پیشرفت‌های علمی و دفاعی کشور گفت: در این حوزه کشورمان به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته که در دنیا مثال‌زدنی است.
امام جمعه اردبیل بیان کرد: برای رسیدن به هدف مشترک باید از دخالت دوری کرد و تمام تلاش خود را برای راهگشایی گره‌های ذهنی موجود انجام داد.
وی افزود: یکی از راهکار‌های اسای برای حل مشکلات اقتصادی کشور حل مشکلات فرهنگی است چراکه اگر موانع مشکلات فرهنگی برداشته شود بسیاری از مشکلات اقتصادی نیز برطرف می‌شود.
عاملی گفت: مراکز علمی و حوزوی باید در تمام عرصه‌های حساس کشور حضور یابند چرا که این مراکز تاثیرگذاری بیشتری در جامعه خواهند داشت.
انتهای پیام

captcha