«مهدی» و «زهرا»؛ محبوب‌ترین اسامی نوزادان در بیله‌سوار
کد خبر: 3774543
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶

«مهدی» و «زهرا»؛ محبوب‌ترین اسامی نوزادان در بیله‌سوار

گروه اجتماعی - رئیس ثبت احوال شهرستان بیله‌سوار گفت: بیشترین فراوانی در نام‌گذاری نوزادان بیله‌سواری در نوزادان پسر مربوط به نام «مهدی» و در نوزادان دختر مربوط به نام «زهرا» است.

«مهدی» و «زهرا» محبوب‌ترین اسامی نوزادان در بیله سوار استبه گزارش ایکنا از اردبیل، سیامک موسی‌پور، رئیس ثبت احوال شهرستان بیله‌سوار امروز، اول دی‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: در ۳۰ سال گذشته نام‌های مهدی برای پسران و زهرا برای دختران، بیش‌ترین فراوانی را در شهرستان بیله‌سوار داشته است.
وی بیان کرد: در این مدت نام مهدی با ۵۵۵ مورد فراوانی، محبوب‌ترین نام پسر برای نوزادان در بیله سوار بوده و نام زهرا نیز با ۸۲۹ مورد نام گذاری بیشترین فراوانی را در نام‌گذاری نوزادان دختر در این شهرستان داشته است.
موسی‌پور به فراوانی ۱۰ اسم اول در ۳۰ سال گذشته در شهرستان بیله سوار اشاره و عنوان کرد: علی با ۵۴۵ مورد، رضا با ۴۱۴ مورد، امیرحسین با ۳۷۴ مورد و محمد با ۳۴۱ مورد، پنج نام پسران را تشکیل می‌دهد و نام‌های میلاد، امیر رضا، حسین، ابوالفضل، محمد رضا، سجاد و امیرعلی نیز به ترتیب در صدر نام‌گذاری خانواده‌های بیله‌سواری برای اسم پسر هستند.
وی گفت: در دختران نیز پس از نام زهرا با ۸۲۹ مورد، فاطمه با ۶۸۵ مورد، مریم با ۲۶۸ مورد، مهسا با ۲۳۶ مورد و رقیه با ۲۳۲ مورد پنج نام دختران را تشکیل می‌دهد و سمیرا، سودا، آرزو، افسانه و زینب نیز به ترتیب در ردیف بیشترین نام گذاری برای فرزند دختر در این مدت بوده است.
وی به آمار فراوانی نام پسران از اول امسال نیز اشاره کرد و افزود: اسم‌های آیهان، ائلوین، علی‌اصغر و امیرعلی در بین نام‌های پسران و آنیل، نازنین زهرا، آنیا و زهرا نیز در بین دختران بیشترین نام‌گذاری را در سال جاری در بین خانواده‌های بیله‌سواری داشته است.
انتهای پیام

captcha