تجلیل از سیدمحسن موسوی بلده در برنامه «ماندگاران»
کد خبر: 3775502
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸

تجلیل از سیدمحسن موسوی بلده در برنامه «ماندگاران»

کانون خبرنگاران نبأ ــ به همت فرهنگسرای امید و با مشارکت شهرداری منطقه 13 در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی از سال‌ها تلاش استاد «سید‌محسن موسوی بلده»، چهره برجسته قرآنی، تقدیر و تجلیل خواهد شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مرضیه خسروی بروجنی، رئیس فرهنگسرای امید، درباره اجرای برنامه «ماندگاران» در منطقه 13، گفت: مدیریت فرهنگی ــ هنری منطقه 13 در راستای وظایف سازمانی خود و با همراهی و همیاری شهرداری منطقه به‌ منظور ارج نهادن به تلاش‌های ارزشمند فعالان فرهنگی، دینی، هنری، ورزشی و... و معرفی مفاخر رشته‌های مختلف علوم که در منطقه 13 حضور یا فعالیت دارند و نیز به‌ منظور اشاعه فرهنگ قرآنی و معرفی چهره‌های شاخص این حوزه، اقدام به برگزاری ویژه‌برنامه «ماندگاران» کرده است.
وی گفت: اولین اجرای این برنامه با مشارکت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 13 به تقدیر و تجلیل از عباس جهانگیری، از پیشکسوتان عرصه چاپ و نشر و مدیر انتشارات بین‌المللی حافظ، که سالیان سال در منطقه 13 ساکن و فعال بوده‌اند، اختصاص یافت و این بار بناست از یک چهره آشنا و سرشناس قرآنی، سیدمحسن موسوی بلده، که در حوزه علوم قرآنی، پژوهش و آموزش بسیار فعال بوده و هستند تجلیل به عمل آید.
 رئیس فرهنگسرای امید اضافه کرد: با توجه به سبقه و پیشینه علمی و پژوهشی استاد موسوی بلده و بیش از 40 سال تلاش ایشان در حوزه علوم قرآنی بر آن شدیم تا در روز چهارشنبه، 12 دی‌ماه سال جاری، دومین اجرا از ویژه‌برنامه‌های «ماندگاران» را برگزار و از دستاوردهای علمی و پژوهشی ایشان در حوزه علوم قرآنی به‌ ویژه در زمینه قرائت قرآن و تجوید تقدیر کنیم.
خسروی بروجنی با اشاره به بخش‌های مختلف این برنامه، اظهار کرد: با توجه به رتبه علمی و شخصیت ممتاز استاد موسوی بلده درصدد هستیم از چهره‌های برجسته فکری، فرهنگی، سیاسی و علمی به‌ویژه در حوزه علوم قرآنی در روز مراسم دعوت کنیم تا با حضور این بزرگان بتوانیم آئین تجلیل را به نحو شایسته و با شکوهی، که در خور شأن استادانی همچون استاد موسوی بلده است، برگزار کنیم.
مدیر فرهنگی هنری منطقه 13 افزود: فقط یکی از خدمات ارزنده قرآنی استاد موسوی بلده به جامعه قرآنی‌دوست کشور، کتاب دو جلدی حلیة القرآن در خصوص قواعد تجوید به روایت حفص از عاصم است که تاکنون میلیون‌ها نسخه از آن منتشر شده است. ایشان از جمله قاریان و استادانی هستند که علاوه بر داخل کشور، در سفرهایی نیز به کشورهای مختلف دنیا به نشر فرهنگ قرآنی و تلاوت آیات کلام‌الله پرداخته است و هم‌تراز بسیاری از استادان بنام و مشهور جهانی هستند.
خسروی بروجنی در پایان ضمن دعوت از عموم علاقه‌مندان به معارف اسلامی و چهره‌های قرآنی زمان برنامه را از ساعت 14:45 تا 17 در محل سالن آمفی‌تئاتر مجموعه فرهنگی کوثر در منطقه 13 اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 33355204 تماس بگیرند و یا برای حضور در برنامه در تاریخ یاد شده به نشانی خیابان پیروزی، خیابان 30 متری نیروی هوایی، مسیل منوچهری، کوچه 8/33، ساختمان کوثر، سالن آمفی‌تئاتر کوثر مراجعه کنند.

نسرین محمدی
انتهای پیام

captcha