پرداخت بیش از 185 هزار وام کارگشایی به نیازمندان
کد خبر: 3777905
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰

پرداخت بیش از 185 هزار وام کارگشایی به نیازمندان

گروه اجتماعی - مدیر‌عامل صندوق امداد ولایت کشور گفت: طی 9 ماهه سال جاری 185 هزار فقره وام قرض‌الحسنه کارگشایی از طریق صندوق امداد ولایت به نیازمندان پرداخت شده است.

پرداخت بیش از 185 هزار وام کارگشایی به نیازمندان

به گزارش ایکنا از استان مرکزی به نقل از سایت خبری کمیته امداد‌، ‌مجید باجلان مدیر‌عامل صندوق امداد ولایت کشور با بیان اینکه طی 9 ماهه سال جاری 185 هزار وام قرض‌الحسنه کارگشایی به نیازمندان پرداخت شده است‌، گفت‌: در مجموع برنامه صندوق امداد ولایت برای سال جاری این است که به 250 هزار نفر وام قرض‌الحسنه پرداخت شود که ‌با توجه به شرایط اقتصادی وام‌های پرداختی به منظور ایجاد اشتغال‌، کارگشایی‌، ودیعه مسکن ‌و رفع نیازهای ضروری به مددجویان پرداخت می‌شود.
وی افزود‌: طی 9 ماهه سال جاری 150 میلیارد تومان‌ به منظور ودیعه مسکن به مددجویان پرداخت شده و به منظور اشتغال مددجویان تحت حمایت نیز‌ پیش‌بینی شده است که تا پایان سال جاری تا سقف 550 میلیارد تومان وام اشتغال از صندوق امداد ولایت پرداخت شود.
وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین رسالت صندوق امداد ولایت ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه به معنای واقعی در جامعه است‌، گفت‌: این صندوق با مجوز بانک مرکزی‌ در حدود سه سال است که فعالیت می‌کند و پرداخت تسهیلات با تکریم‌، احترام‌، حداقل تشریفات اداری و سهولت به نیازمندان از برنامه‌های صندوق امداد ولایت است.
وی با تأکید بر اینکه در صندوق به دنبال بالا رفتن تراز بانکی نیستیم‌، اظهار کرد: فعالیت صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت یک فعالیت کاملاً حمایتی است و قصد نداریم که به سمت سیستم و روش‌های بانکداری برویم.
مدیر‌عامل صندوق امداد در ادامه ‌با اشاره به سقف پرداختی تسهیلات بانکی گفت: سقف تسهیلات ‌کارگشایی 5 میلیون تومان‌، وام‌های ودیعه مسکن تا سقف 15 میلیون تومان و وام‌های اشتغال تا سقف 30 میلیون تومان به مددجویان تحت حمایت پرداخت می‌شود.
وی در پایان گفت‌: جذب و افزایش منابع صندوق با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قرض‌الحسنه کشور‌، وصول معوقات و مطالبات و اجرای طرح روستایی از منابع و سپرده‌هایی که در اختیار داریم به روستائیان کشور ‌با صندوق ضمانت روستایی که در مرحله مطالعات اولیه است‌، از برنامه‌های صندوق امداد ولایت است.
انتهای پیام

captcha