میزان در گزینش، حال فعلی افراد است
کد خبر: 3779097
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
چهل قدم تا صبح/ ۱۳

میزان در گزینش، حال فعلی افراد است

گروه اجتماعی - در صحیفه امام خمینی(ره) آمده است: «میزان در گزینش، حال فعلی افراد است، مگر آنکه از گروهک‌ها و مفسدین باشند، یا حال فعلی آن‌ها مفسده جویی و اخلالگری باشد».

میزان در گزینش، حال فعلی افراد استصحیفه امام(ره) حاوی سخنرانی‌ها، نوشته‌ها و شرح دیدارهای امام با مسئولان و اقشار مختلف مردم بوده که دارای محورهای سیاسی، فکری، اجتماعی و فرهنگی است. در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، برخی از مطالب این کتاب به صورت روزانه منتشر می‌شود.
«اخیراً چند كتاب به عنوان سوالات دینی و ایدئولوژی اسلامی را ملاحظه نمودم و بسیار متاسف شدم از آنچه در این كتاب‌ها و جزواتی از این قبیل به اسم اسلام، این دین انسان‌ساز الهی، برای گزینش عمومی مطرح شده است و آنها را میزان رد و قبولی افراد قرار داده‌اند. این نوشته‌ها كه مشحون از سوالات غیر مربوط به اسلام و دیانت و احیاناً مستهجن و اسف‌آور است از آنجا كه به اسم دیانت اسلام منتشر شده است، از كتب و جزوات انحرافی است كه برای حیثیت اسلام و جمهوری اسلامی مضر است، و به وزیر ارشاد توصیه نمودم كه امثال این كتب را در اسرع وقت جمع آوری و فروش و خرید و نشر آنها را ممنوع شرعی اعلام نمایند. شاید بسیاری از افرادی كه در تدوین آنها دخالت داشته‌اند دارای حسن نیت بوده‌اند، لكن احتمال نفوذ شیاطین در این نحو مسائل قوی است كه برای مشوه نمودن چهره نورانی اسلام یا جمهوری اسلامی به این امر اقدام نموده‌اند.
چنانچه قبلاً تذكر داده‌ام میزان در گزینش، حال فعلی افراد است، مگر آنكه از گروهك‌ها و مفسدین باشند، یا حال فعلی آنها مفسده جویی و اخلالگری باشد. و اما كسانی كه در رژیم سابق به واسطه جو حاكم یا الزام رژیم ستمگر مرتكب بعضی نارواها شده‌اند، ولی فعلا به حال عادی و اخلاق صحیح برگشته‌اند، تندروی‌های جاهلانه در حق آنها نشود كه این ظلم است و مخالف دستور اسلام، و باید ممنوع اعلام شود.
تجسس از احوال اشخاص در غیر مفسدین و گروه‌های خرابكار مطلقا ممنوع است، و سئوال از افراد به اینكه چند معصیت نمودی، چنانچه بنا به بعضی گزارشات این نحوه سوالات می‌شود، مخالف اسلام و تجسس كننده، معصیتكار است. باید در گزینش افراد این نحوه امور خلاف اخلاق اسلامی و خلاف شرع مطهر ممنوع شود.
بنا به گزارش رسیده، بعضی از كلاس‌های درسی كه در ارتش و سپاه و سایر مراكز نظامی و انتظامی تاسیس شده است، بسیار مستهجن و مبتذل است. باید این كلاس‌ها به وسیله اشخاص عالم، عاقل و متعهد اداره شود، و نمایندگان اینجانب در نیروهای نظامی و انتظامی با كمال جدیت به اصلاح آنان پرداخته و به كار خود ادامه دهند». 
منبع: صحیفه امام جلد 17 صفحات 219 تا 221 

انتهای پیام 

captcha