۲۵ دی؛ آخرین مهلت شرکت در اولین رویداد هم‌اندیشی بیمه سلامت لرستان
کد خبر: 3779777
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹

۲۵ دی؛ آخرین مهلت شرکت در اولین رویداد هم‌اندیشی بیمه سلامت لرستان

گروه اجتماعی - مدیرکل بیمه سلامت لرستان آخرین مهلت شرکت در اولین رویداد هم‌اندیشی بیمه سلامت را ۲۵ دی اعلام کرد و افزود: هدف این رویداد بهره‌گیری از ظرفیت فکری نخبگان جهت هموار کردن رشد و تعالی بیمه سلامت است.

۲۵ دی؛ آخرین مهلت شرکت در اولین رویداد هم‌اندیشی بیمه سلامت لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، شاهدخت فتحی‌بیرانوند، مدیرکل بیمه سلامت لرستان عصر سه‌شنبه، هجدهم دی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، از راه‌اندازی سامانه‌ای جهت شناسایی افراد دارای دو دفترچه بیمه درمانی خبر داد و با ذکر این مطلب که بیش‌ از پنج هزار نفر به‌دلیل هم‌پوشانی بیمه‌ای ‌از لیست بیمه سلامت حذف شده‌اند، گفت: در پرداخت مطالبات بیمه‌ای تاخیرات ۹ تا 10 ماهه با موسسات مواجه بودیم اما در ماه اخیر مطالبات صددرصد داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها، متخصصان و فوق تخصص تسویه شده است.

تبلور انضباط مالی در حوزه بیمه سلامت لرستان

وی به تبلور انضباط مالی در حوزه بیمه سلامت اشاره کرد و با بیان این‌که پرداخت مطالبات منتج به رضایت‌مندی مراکز درمانی طرف قرارداد شده است، اضافه کرد: ۵۶۴ میلیارد مطالبات بخش خصوصی دولتی و دانشگاهی سال ۹۶ پرداخت شد.
فتحی‌بیرانوند با اشاره به این‌که در سال ۹۷ صددرصد مطالبات بخش خصوصی تا مردادماه تسویه شده است، اضافه کرد: ۷۰ درصد مطالبات دولتی دانشگاهی پرداخت شده که همین امر منجر به افزایش سطح تعاملات با دانشگاه شده است.
مدیرکل بیمه سلامت لرستان با تاکید بر وجود ۵ صندوق بیمه‌ای در لرستان، گفت: یک میلیون و صد هزار نفر عضو بیمه سلامت هستند این در حالی‌است که ۸۵ درصد از بیمه‌شدگان استان حق بیمه پرداخت نمی‌کنند.
وی با ذکر این مطلب که ماهانه ۲۹۸ هزار بار مراجعه به ۶۲۰ مرکز طرف قرارداد در لرستان داریم و ۶۶ میلیارد ریال هزینه ماهانه به این مراکز طرف قرارداد است، اضافه کرد: ماهانه بیش‌ از ۱۰ هزار مراجعه بستری داریم که هزینه متوسط ماهانه آن ۱۸۷ میلیارد ریال است.

وجود یک‎هزار و 180 بیمار خاص در لرستان

فتحی‌بیرانوند به وجود هزار و ۱۸۰ بیمار خاص در استان اشاره کرد و با ذکر این مطلب که که خدمات آنان رایگان است، اضافه کرد: داروهای شیمی درمانی گران‌قیمت هستند این در حالی‌است که ۱۸۰ قلم دارو تحت پوشش بیمه هستند که ۱۱۳ مورد آن در پوشش بیمه سلامت است.
مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به این‌که بیمه سلامت ۴۹۰۰ خدمت در تعهد دارد، یادآور شد: ۳۴۰۰ قلم دارو و ۴۸۰۰ مورد لوازم پزشکی در تعهد بیمه هستند.
وی آخرین مهلت شرکت در اولین رویداد هم‌اندیشی بیمه سلامت را ۲۵ دی اعلام کرد و افزود: هدف این رویداد بهره‌گیری از ظرفیت فکری نخبگان جهت هموار کردن رشد و تعالی بیمه سلامت است کمااینکه از محورهای این رویداد می‌توان با پوشش بیمه‌ای، قوانین و مقررات نظارت بر خدمات بیمه سلامت، مدیریت منابع مصارف و کاربرد فن‌آوری اشاره کرد.


انتهای پیام

captcha