برگزاری ۳۸ یادواره شهدا توسط آموزش و پرورش لرستان
کد خبر: 3782802
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

برگزاری ۳۸ یادواره شهدا توسط آموزش و پرورش لرستان

گروه فرهنگی ـ رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش لرستان از برگزاری ۳۸ یادواره شهدا توسط آموزش و پرورش لرستان خبر داد و گفت: اجرای طرح «شهید پژوهی» با ارائه هزاران مقاله و انتخاب ۷۴ نفر از دانش‌آموزان از دیگر فعالیت‌های این اداره‌کل در حوزه ایثار و شهادت است.

یبه گزارش ایکنا از لرستان، یکصد و هشتاد و سومین جلسه ستاد شاهد لرستان امروز، 30 دی با حضور مدیرکل بنیاد شهید لرستان و اعضای ستاد شاهد در دفتر معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان برگزار شد.
در این جلسه، اسدالله عباس‌زاده، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان با تأکید بر افزایش کیفیت‌بخشی به امور مدارس شاهد خواستار ارتقای خدمات آموزشی و پرورشی شد.
سیدحسین نازاریان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در این جلسه با تسلیت ایام فاطمیه، گفت: همه تلاش ما این است که موضوع کیفیت‌بخشی در مدارس شاهد اعمال شود.
وی با تأکید بر اهمیت بحث شهیدپژوهی در مدارس، افزود: لازم است فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ما بیش از پیش متجلی شود.
نازاریان اضافه کرد: فرزندان ما نیاز دارند که این فرهنگ به‌عنوان یک الگوی غنی برای آن‌ها جا بیفتد و اگر این فرهنگ را به نسل آینده منتقل نکنیم به نسل آینده ظلم کرده‌ایم.
نازاریان ادامه داد: در برگزاری یادواره شهدا بهتر است از موضوعات هنری استفاده کنیم و موارد را در قالب فیلم، داستان‌نویسی، شعر، نویسندگی و ... انجام شود.
در ادامه این جلسه، محمد‌حسین قاسمی، رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش لرستان بخشی از فعالیت‌ها و اقدامات شش ماهه اول سال‌جاری اداره امور شاهد و ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش استان را اعلام کرد و گفت: از دویست خانواده شهید و ۹۷ خانواده آزاده سرافراز و ۲۷۸ رزمنده دوران دفاع مقدس با اهدای هدیه و لوح تقدیر تجلیل شده است.
وی با اشاره به انتخاب و اجرای شعار «هر مدرسه یک یادواره» در قالب طرح شهید پژوهی در سطح مدارس استان، تشکیل هفت نمایشگاه شهید پژوهی در مدارس و برگزاری ۳۸ یادواره درون مدرسه‌ای، منطقه‌ای و استانی را از دیگر فعالیت‌های آموزش و پرورش لرستان در حوزه ایثار و شهادت برشمرد.
قاسمی اجرای طرح شهید‌پژوهی با ارائه هزاران مقاله و اثر و انتخاب ۷۴ نفر از دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف و اهدای لوح تقدیر و هدیه، برگزاری کلاس کیفیت‌بخشی به مباحث آموزشی مدارس شاهد سطح استان با حضور مدیرکل شاهد وزارت متبوع و شرکت کلیه مدیران مدارس شاهد در این دوره، اعزام تعدادی از مدیران مدارس شاهد به اردوی تجربه‌اندوزی زیارتی در مشهد مقدس را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام

captcha