احداث سومین مرکز ژنتیک بانوان کشور در گرمدره
کد خبر: 3788393
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹

احداث سومین مرکز ژنتیک بانوان کشور در گرمدره

گروه اجتماعی ــ شهردار گرمدره گفت: به زودی کلنگ سومین مرکز ژنتیک بانوان کشور در این شهر به زمین زده می‌شود.

احداث سومین مرکز ژنتیک بانوان کشور در گرمدره

به گزارش ایکنا از البرز، هومن قدوسی، شهردار گرمدره، 17 بهمن در حاشیه بهره برداری از پروژه‌های عمرانی گرمدره که به مناسبت ایام دهه فجر صورت گرفت، در جمع خبرنگاران اظهارکرد: به زودی کلنگ سومین مرکز ژنتیک بانوان کشور در گرمدره به زمین زده می‌شود.
وی افزود: در کنار این مرکز دانشگاهی نیز تاسیس خواهد شد تا از این طریق شاهد ارتقای بیش از پیش جایگاه علمی استان در کشور باشیم.
این مسئول در خصوص چگونگی تامین اعتبار مورد نیاز برای خرید تجهیزات این مرکزافزود: فارغ از تحریم ها قرار است یک میلیون دلار ازسوی سازمان جهانی بهداشت به ایران تعلق بگیرد که بخشی از این پول صرف خرید تجیهزات این مرکز خواهد شد.
شهردار گرمدره ابراز کرد: مصوبه ساخت این مرکز در شورای شهر به تصویب رسیده و به زودی عملیات ساخت آن آغاز میشود.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت ساخت و ساز غیر مجاز در گرمدره افزود:در مقایسه با سایرشهرهای اقماری استان آمار ساخت و ساز غیرمجاز در گرمدره به دلیل برخورد جدی با متخلفان بسیار پایین بوده و از ابتدای سال تا کنون تنها سه ساخت ساز غیرمجاز شناسایی و تخریب شده است.
قدوسی در ادامه با اشاره به اینکه این شهر طرح تفصیلی ندارد، گفت: طرح تفصیلی گرمدره از سال 92 تا کنون ابلاغ نشده است.
وی خاطر نشان کرد: طرح تفصیلی گرمدره با مشکلاتی مواجه است که با تعامل با اداره کل راه وشهرسازی امیدواریم به زودی مرتفع شود.
این مسئول ابراز کرد: در تعیین حریم این شهر با کرج، شهر قدس و منطقه 22 تهران مشکلاتی داریم که مکاتبات صورت گرفته برای حل آنها هنوز نتیجه بخش نبوده است.
شهردار گرمدره همچنین به عبور بخشی از جاده مخصوص از شهر گرمدره اشاره کرد و افزود: شش کیلومتر از این جاده در گذشته تحویل گرمدره داده شده است.
قدوسی گفت: بخش عمده ای از درآمد شهرداری گرمدره صرفه هزینه نگهداری از این بخش جاده مخصوص می‌شود که باید هر چه زودتر تکلیف آن مشخص شود.
وی در ادامه به بخشی ازپروژه های ایام الله فجر در گرمدره اشاره کرد و افزود: کلنگ زنی پارک دوهزار و 300 متری بانوان یکی از این پروژه ها بوده است.
وی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای محوطه سازی این پارک یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.
قدوسی ابراز کرد: گرمدره اولین شهر اقماری البرز است که بر اساس مطالبات صورت گرفته، صاحب پارک ویژه بانوان می‌شود.
وی گفت: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته در صورت تامین زیرساخت‌های لازم و تخصیص به موقع اعتبار، این پارک طی شش ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.
شهردار گرمدره توضیح داد: علاوه بر پارک بانوان، امروز زورخانه ای با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان در این شهر به بهره برداری رسید.
گفتنی است غبارروبی مزار شهدای گرمدره و برگزاری جشنواره غذاهای ایرانی با شرکت بیش از 60 نفر از بانوان از دیگر برنامه‌های امروز دهه فجر در این شهر بود.
انتهای پیام

captcha