آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در پنج حوزه امتحانی البرز برگزار می‌شود
کد خبر: 3793610
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در پنج حوزه امتحانی البرز برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: آزمون کتبی بزرگترین رویداد قرآنی این استان در پنج حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در پنج حوزه امتحانی برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از البرز، ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، امروز، هفتم اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که با محوریت هفدهمین آزمون سراسری حفط و مفاهیم قرآن کریم برگزار شد، با اشاره به اینکه کارت ورود به جلسات آزمون قرآن و عترت از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی www.quranedu.ir که متقاضیان در آن برای شرکت در آزمون ثبت نام کرده‌اند قابل دریافت است، افزود: آزمون کتبی پنجشنبه، نهم اسفندماه برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه آزمون شفاهی نیز توسط اوقاف و امور خیریه و آموزش و پرورش برگزار و توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت می‌شود، گفت: مسئولیت برگزاری آزمون کتبی برعهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با نظارت اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با اشاره به اینکه آزمون شفاهی نیز از دهم اسفندماه به مدت یک هفته برگزار خواهد شد، گفت: شرکت‌کنندگان در آزمون شفاهی از پنجم اسفند لغایت ۱۰ اسفند فرصت دارند تا برای اخذ کارت ورود به جلسه اقدام کنند.
مقدم در ادامه با بیان اینکه آزمون کتبی امسال در پنچ حوزه امتحانی و در دو نوبت در البرز برگزار می‌شود، افزود: در نوبت اول آزمون رشته‌های حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۳ جزء اول قرآن، حفظ جزء اول قرآن، حفظ جزء ۳۰ قرآن در سه سطح یک، دو و سه و حفظ سوره‌های منتخب ملک و واقعه برگزار می‌شود.
مدیرکل ارشاد البرز تصریح کرد: نوبت دوم این آزمون نیز در رشته‌های مفاهیم صحیفه سجادیه، معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه، تفسیر قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، مفاهیم نهج‌البلاغه و مفاهیم و حفظ موضوعی قرآن کریم و تدبر در قرآن کریم برگزار می‌شود.
وی در پایان با بیان اینکه امسال آزمون رشته‌های سبک زندگی و سیره معصومین(ع)، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و روخوانی قرآن‌کریم نیز به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، از امکان شرکت زندانیان و مددجویان کانون‌های اصلاح و تربیت در سراسر استان در این آزمون خبر داد و گفت: با همکاری اداره کل زندان های استان امسال مددجویان در رشته‌های حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۳ جزء اول قرآن، حفظ جزء اول قرآن، حفظ جزء ۳۰ قرآن در سه سطح یک، دو و سه و حفظ سوره های منتخب ملک و واقعه ثبت نام کرده‌اند که آزمون آنان نیز با همکاری و مشارکت مربیان مجرب قرآنی استان و به صورت شفاهی برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha