تجلی همگرایی نهادها در آزمون‌های قرآنی نمایان می‌شود
کد خبر: 3794185
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴

تجلی همگرایی نهادها در آزمون‌های قرآنی نمایان می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که دستگاه‌های مرتبط با موضوع قرآن همگرایی داشته باشند و تجلی همگرایی در آزمون‌های قرآنی نمایان می‌شود.

مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در حاشیه برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا یزد اظهار کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در 21 رشته و با حضور متسابقان در این استان همزمان با سراسر کشور و در مرکز استان در محل دانشگاه یزد برگزار شد.
وی از شرکت 7800 یزدی در این آزمون خبر داد و ادامه داد: این آزمون در بخش‌های دانش آموزان، کارمندان و عموم مردم و در رشته‌های حفظ ، مفاهیم و همچنین آزمون الکترونیکی در رشته‌های روان خوانی، مفاهیم و سیره معصومان برگزار می‌شود.
جوادیان‌زاده افزود: در پایان این آزمون گواهی به شرکت کنندگان برتر اهدا می‌شود و اعطای گواهی نامه باعث می‌شود این جریان قرآنی کشور رسمی‌تر باشد و خوشبختانه در استان یزد نیز استقبال خوبی نسبت به سال گذشته را شاهد هستیم.
وی گفت: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بالتبع آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد این است که دستگاه‌های مرتبط با موضوع قرآن همگرایی داشته باشند چرا که یکی از جاهایی که تجلی همگرایی را نشان می‌دهد، آزمون‌های قرآنی بویژه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: مبنا بر برگزاری هر چه بهتر و باشکوهتر برگزاری این گونه مراسم هاست چراکه با استاندارد کردن مسابقات قرآنی جایگاه در شان قرآن بهتر حفظ و رعایت می‌شود و در نتیجه اعتماد عموم در برگزاری چنین آزمون‌هایی جلب خواهد شد.

انتهای پیام

captcha