سیره فاطمی بهترین اسوه تربیتی برای خانواده است
کد خبر: 3794452
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
آیت‌الله مدرسی:

سیره فاطمی بهترین اسوه تربیتی برای خانواده است

کانون خبرنگاران نبأ ــ یکی از مراجع تقلید شیعیان در کربلای معلی با بیان اینکه خانواده دژ دفاع و خاکریز محافظت از ارزش‌های اسلامی و مدرسه پرورش قهرمانان نام‌آور امت اسلامی است، اظهار امیدواری کرد که سیره حضرت فاطمه(س) به منزله بهترین اسوه تربیتی، محور زندگی برای خانواده‌ها باشد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ دفتر آیت‌الله العظمی سیدمحمد‌تقی مدرسی، مرجع تقلید شیعیان در کربلای معلی به‌ مناسبت میلاد سیدة نساء‌العالمین، حضرت زهرا(س) محفلی را 8 اسفندماه با حضور جمعی از علما، خطباء و طلاب علوم دینی و محبان اهل بیت(ع) با سخنرانی این مرجع معظم تقلید برگزار کرد.

لزوم تشکیل خانواد‌ه‌های دین‌مدار بر پایه ارزش‌های اخلاقی و سیره فاطمی

در این مجلس آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی، مرجع عالیقدر تقلید به ایراد سخن پرداخت و مؤمنان را به تأسیس جامعه اسلامی بر اساس تعلیمات دینی فراخواند و تأکید کرد که جامعه اسلامی از طریق ایجاد خانواده‌ مؤمن و متکی بر ارزش‌های اخلاقی اسلام محقق خواهد شد.

شرط شفاعت حضرت فاطمه زهرا(س)

این مرجع معظم تقلید مقیم کربلا بیان کرد: به هر میزان حیات ما، سبک زندگی ما، افکار و باورهای ما به مدرسه تربیتی حضرت فاطمه(س) نزدیک‌تر باشد، به همان نسبت از شفاعت صدیقه‌ طاهره(س) در آخرت بهره‌مند خواهیم شد و در دنیا نیز جامعه اسلامی به نجات و رهایی از بحران‌ها و بلای تفرقه و نزاع‌ها نزدیک می‌شود.

آیت‌الله العظمی مدرسی با لزوم الگوگیری خانواده‌ها از سیره حضرت زهرا(س) گفت: تربیت دینی و الهام از سیره حضرت فاطمه(س) در امر تربیت خانواده مانند دیواری است که خانواده ایمانی را از افتادن در لغزش‌های ویرانگر زندگی محفوظ می‌دارد؛ اگر حضرت فاطمه(س) الگو و اسوه تربیت خانواده‌ها و در سطح کلی‌تر جامعه نباشد، آن جامعه به هدف واقعی از تربیت اسلامی نایل نخواهد شد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خانواده دژ دفاع و خاکریز محافظت از ارزش‌های اسلامی و مدرسه پرورش قهرمانان نام‌آور امت اسلامی است، اظهار امیدواری کرد که سیره حضرت فاطمه(س) به منزله بهترین اسوه تربیتی، محور زندگی برای خانواده‌ها باشد.

لزوم مطالعه زندگی حضرت زهرا(س) و الگوگیری از آن

مفسر تفسیر «من هدی القرآن» افزود: بایستی بخشی از نور فاطمی را از رهگذر اقتداء و تأسی به آن حضرت و تطبیق سیره‌ حیات‌‌آفرین کوثر حضرت رسول‌الله(ص) در خانواده‌های خود داشته باشیم. بنابراین باید قلب و عقل خانواده‌های‌مان را منور به نور فاطمی کنیم و این مهم از طریق بررسی و مطالعه زندگی ایشان به‌دست خواهد آمد تا بدین ترتیب آن حضرت به الگویی واقعی بدل شود.

آیت‌الله مدرسی در پایان خطباء را به ایجاد راه‌ حل‌های ریشه‌ای جهت حل مشکلات اجتماعی و خانوادگی و ارائه آن‌ با استفاده از منبر حسینی ترغیب کرد و کلام‌ خود را با دعا برای حاضران و امت اسلامی به پایان رساند.

امیرمحسن سلطان احمدی

انتهای پیام

captcha